Club Autofun: Toyota Celica 2.0 GT

Toyota Celica: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 1987
palivobenzin
počet válců4
počet ventilů na válec4
objem [cm3]2000
výkon [kW]104
kroutící moment [Nm]180
počet rychlostí5
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]9
maximální rychlost [km/h]230
spotřeba [l/100km]10,5
průměr kol [palce]16
rozměr předních pneu205/45
rozměr zadních pneu205/45
pohon kolpřední
pohotovostní hmotnost [kg]1150
výkon a projev motoru: 9
Výkon nastupuje až ve vyšších otáčkách okolo 3800 ot/min.
řízení a řazení: 9
posaz, sedadla, volant: 10
Volant nastavytelný a sedačka řidiče elektricky doseřizovatelná.
brzdy: 7
sériový nic moc, už jsem je jednou uvařil :)
podvozek: 8
Seriový tlumiče by měli bejt lepší
celková spokojenost: 10
No prostě ještě poctivej sporták :)

Krátký popis vozu

Když už mě přestal bavit 120 koňovej Peugeot 306, hledal jsem něco věčího a silnějšího. Podmínka byla jasná, hlavně benzín. Měl jsem vyhlídnutý jedno Volvo S40 2,0 turbo, když jsem narazil na tuhle Celicu. Chvilku jsem váhal, ale pak ve mě stejně zvítězil ten malej kluk, kterej chtěl hračku na blbnutí :) Tak jsem jí jel v lednu 2012 omrknout. No, celá pod sněhem, baterka vybitá, kola prázdný, brzdy přirezlí, ale když sme jí konečně dostali na zvedák byl jsem mile překvapen minimální korozí a hned jí koupil. No hlavně vyklápěcí světla a bezrámový dveře to rozhodli :)
Teď mám s autem najeto 5000 km a jsem maximálně spokojen.

Karoserie a lak

Karoserie je ve velmi pěkném stavu. Na podvozku jen dvě menší díry, horší výfuk, ale jinak paráda. Horší je lak. Bazarista tvrdil že auto bylo celý před 2 rokama lakováno, ale jestli je tomu opravdu tak, těžko říct.

Motor a převodovka

Motor má úžasný projev a zvuk od 4000 ot/min neskutečnej nářez :) Já vím že 140 koní neni žádnej zázrak, ale tak do těch 160 km/h jede moc hezky.
Spotřeba benzínu i oleje je uspokojující. Jelikož jezdím hlavně město a když to vemu na okresky tak to moc nešetřim, tak jsem okolo 10,5 litru na sto. Jinak po nastartování drží motor za studena 1500 ot/min a v zimě i 2000 ot/min, ale po zahřátí klesnou otáčky na nejakých 800 - 900 ot/min. A motor je krásně tichounkej, nikde nic nemlátí nikde nic nebouchá ani necvaká. Takže s motorem naprostá spokojenost. Jediný na co jsem si musel zvykat byl zátah motoru až nad 4000 ot/min, dole to auto prostě moc nejede. Takže když na mě někdo začne machrovat musim podřadit tak o dva stupně aby to pořádně jelo.
Převodovka se zdá být v pořádku, všechny kvalty tam jdou jako po másle. Na jedničku to má téměř brutální zátah, dvojka a trojka to je prostě paráda a čtyřka s pětkou už jsou trošku delší, takže od těch 180 už to moc nezrychluje, ale za to jede až do 230 km/h

Interiér:

Docela zachovalej, jen sedačka řidiče trošku proděravěná. Přesto že má najítáno přes 300 000 km, je to nádhera, volant nevošmatanej, palubní deska, bez škrábanců, všechny vypínače a přepínače v top stavu, žádná sloupaná barva nic takovýho, jen hlavici řadicí páky jsem musel vyměnit a malinko zkrátit.
Všechny elektronický štelovátka, jako nastavení zrcátek, sedačky řidiče, plně funguje. Moc se mi líbí sportovní doseřízení sedačky beder a zad, takže když je zapotřebí sedim tam jak přilepenej :)

Podvozek a kola

No koupil jsem to na originálních 14-kách a snad tam jsou ještě i originální tlumiče, takže katastrofa. Po nasazení věčích kol s pořádnýma gumama se to o dost zlepšilo, ale ty sportovní tlumiče by to stejně chtělo.
Co se týče náprav tak žádná vůle v čepech ani v silentblocích. Tam je to prostě v pořádku.

Servis

Tak po příjezdu mě samozřejmě čekal nějakej ten servis.
Takže došlo na výměnu rozvodů. což u tohoto auta byla otázka pár hodin, prostě parádní přístup. Výměna motorovýho oleje (Valvoline MaxLife 10W40) no a samozřejmě svíčky, kabely ke svíčkám a víčko rozdělovače.
Pak přišly na řadu komplet celý brzdy. Při výměně zadních brzd, my tekli nervy, jelikož tam jsou hluboký kotouče s malýma pakničkama na ruční drzdu. Všechno zarezlý, nefunkční, no zkrátka rozhejbat to a dát zase do kupy nebyla procházka růžovym sadem.
Další věc byl prasklej vlnovec výfuku a koroze podvozku a prahů. Takže se psychicky naladit, nastartovat flexu a svářečku a lehnout pod auto :) No nakonec mi stačily dva dny a bylo jako nový.


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
UYZ0uIVTMZ pIJZDN5U3SJ 17.08.2015  17:18
an3hbCL9Pg5 hpMcw5iPt4x 10.08.2015  02:59
wmfcecn@gmail.com fitflops?? 14.01.2015  19:40
Celica Zdeněk Směšný 14.01.2014  06:24
Re: jj Camaro427 02.08.2012  21:14
jj J@W 11.07.2012  13:34
pěkná gramo 11.07.2012  13:14
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »