Club Autofun: Volkswagen Golf 2.0 TSI (A6) GTI

Volkswagen Golf: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2010
palivobenzin
počet válců4
objem [cm3]1984
výkon [kW]155
kroutící moment [Nm]280
počet rychlostí6
převodovkaautomatická
zrychlení 0-100 km/h [s]6,9
maximální rychlost [km/h]238
spotřeba [l/100km]8
průměr kol [palce]18
rozměr předních pneu225
rozměr zadních pneu225
pohon kolpřední
výkon a projev motoru: 10
Ze začátku ve mne ten výkon až budil strach, ale po čase si člověk zvykne a vím jak s sním zacházet. Turbo efekt já necítím. Zvuk do auta proniká pouze jako dunění a ve vyšších otáčkách, slyšet jsou příjemné rány do výfuku.
řízení a řazení: 8
5ízení je relativně přesné a pro mne akorát tvrdé, není přeposilované.
posaz, sedadla, volant: 9
Možnost volby polohy za volantem je tolik, že si snad každy vybere. Ikdyž pořád jsem uplně nevyřešil jak si sednou aby mi kolena nevadily.
brzdy: 8
podvozek: 9
Příplatkové DCC s režimy Comfort, Normal a Sport. Pro mne velice dobrá věc, komfort mi příde dostatečně komfortní a sport patřičně tvrdý, možnost volby je velice příjemná.
celková spokojenost: 10
Jak jinak? Každý své auto zbožňuje...

Krátký popis vozu

Do doby než jsem sednul do tohoto golfa jsem byl odpůrcem VW (a AUDI, Škodovku jsem vnímal jako rozumné auto pro bežného Čecha s rodinou, Audi pouze jako příživníka na jménech prémiových německých výrobců). Ale musím uznat, že jsou to dobře udělaná auta s kvalitním interiérem, pro někoho možná nudná a bez emocí, ale mě se míbí, že moc nevybočují z řady.
Zpět ke golfu, GTI je skvělé auto pro ty, kterí jezdí do práce, za spotem, pro rohlíky :-D - porstě pro každodenní dojiždění, jindy na dovolenou a třeba občas projet nějakou známou okresnu, s autem se dá jet jako s normální bežným nudným autem, ale v okamžiku kdy si člověk začne řadit sám pádly pod volamtem nebo zvolí režim S na DSG, tak se z auta stává uplně jíný druh. Reakce na plynový pedál razatně zostří, žačne řadit mnohem později, většinou jezdí s o stupeň nižším převodem na převodovce. a teprve v tu chvíli se zněj stane GTI.
A tato dualita je mi velice příjemná, protože občas se clověk prostě potřebuje dostat z místa A do místa B v klidu a v pohodě a nepotřebuje u toho závodit. A jindy radší zvolí cestu jen po okreskách aby si užil tu akceleraci, tuhý podvozek, to projíždění zatáček pod plynem.

Karoserie a lak

Červená tornádo
Pět dveří je praktičtější volby, ale byl to ústupek drahé polovičce, já mám radši 3-dvéřové hatchbacky, ze kterých prostě mnohem lépe vidím vpravo, s 196 cm sedím v 5-dvéřácích na úrovni B-sloupku a na křižovatkách musím občas kouknout zadním okénkem :-D, prootže ten sloupek prostě překáží, u 3D jsou přední dveře prostě delší a stím je i B-sloupek posutý více dozadu.

Motor a převodovka

2.0 TSI 155 kW + DSG6
Předtím jsem převážně jezdil s manuály, některé lepší, jiné horší. V mém autě Suzuki Swift Sport si myslím byla velice dobrá manuální převodovka velice krátké dráhy, do spojky stačilo ťuknout, takže si myslím, že jsem se řadit naučil dobře. Ale taky jsem měl možnost dlouhodobě jezdit v BMW s automaty a prostě musím říct, že občas mě to řazení vyloženě nebaví (pozdě večer, kolona) a tak mi DSG docela vyhovuje, v normální provozu řadí velice brzy - točí pod 2000 ot/min, ale v režimu S nechá motor vytáčet, dělá meziplyny a vystřeluje do výchuku - velice efektní. Ale moje tempo je někde mezi a tak si musím někdy řadit sám, nemusím vždy závodit, ale líné reakce na D taky nejsou úplně to pravé.

Interiér:

Trediční Jacky
K interiéru není moc co říct, kvalitně slícovaný, pěkně měkké plasty. Sportovní sedačky, príjemně drží tělo, přesto jsou pohodlné i na dlouhé cesty. Zadní sedačky jsou né jen obyčejná lavice, a taky se snaži imitovat jakoby boční vedení :-) - ale to je asi tak 2 centimetrové.
Celkově je interiér velice pěkný.

Podvozek a kola

18" Detroit
Adaptivní podvozek DCC je velice příjemný, Pokud člověk jede na dálnici zvolí režim Comfort a auto relativně dobře filtruje nerovnost(pro škodovkáře bude pořád strasně tvrdý a nekomfortní, pro mě ze Swifta je krásně komforntní a plavný) a když chce člověk jet trochu ostřejším tempem na okresce zvolí sport, tak auto příjemně přitvrdí. Na normal nejezdím, ten mi už přide zbytečný.

Poznámky

Rád si poslechnu vaše názory, předně říkám, že nejsem zastáncem koncernu, osobně mám nejradši BMW, kde kromě pár excesů jsou všechna auta parádní. Fotografie doplním někdy až bude čas a pěkné počasí na to dělat fotky.


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
7h9NMXMqPUj0 bX7Va8sA2A 28.04.2017  00:21
MbqhyYSC B0HW4KZO8wc 26.04.2017  01:44
MZLefV3A4n0y gVozyNs9Xe 24.04.2017  21:19
Turbo JVlasy 30.03.2013  22:03
VW vs BMW rroobbeerrtt 29.03.2013  22:15
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »