Club Autofun: Porsche 911 Carrera

Porsche 911: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 1979
palivobenzin
počet válců6
počet ventilů na válec2
objem [cm3]2994
výkon [kW]132
počet rychlostí5
převodovkamanuální
maximální rychlost [km/h]250
spotřeba [l/100km]9
průměr kol [palce]17
rozměr předních pneu215
rozměr zadních pneu245
pohon kolzadní
výkon a projev motoru: 8
výkon by mohl být vyšší a zvuk je přes zrezivělý výfuk ne tak dobrý :o)
řízení a řazení: 8
řízení je daleko lepší než před úpravami a řazení je trochu nepřesné kvůli zastarelému typu převodovky
posaz, sedadla, volant: 8
pohodlné polstrované sedačky i při delší a sportovní jízdě dávají plnou podporu.volant je..sportovní :o)
brzdy: 8
no tak brzdí to dost..né moc sice ale dost
podvozek: 8
sportovně komfortní..pevný ale ne tvrdý
celková spokojenost: 10
Splněný sen

Krátký popis vozu

Pro spousty mých známých a kolemjdoucích je tohle auto zhmotněním jejich klukovských snů,ovšem pro mladší generace je to jen staré auto..

Silné stránky

Do Barči jsem se zamiloval takže je těžké vyzdvihnout nějakou konkrétní věc.. hmm.. zátah motoru při rozjezdu? Krásný dunivý zvuk plochého šestiválce přecházející ve vyšších otáčkách v řev rozlíceného slona (ten zvuk se opravdu nedá popsat jinak)..? Pohodlné sezení se zachovalým interiérem a směs vůní kůže a oleje ? Pocit za volantem který mi i při krátké cestě do práce vyvolá úsměv na tváři nebo přinejmenším smaže vrásky z čela (lepší než pleťový krém ;o) ? Nebo.. TEN pohled na ni, když ji nechávám stát na parkovišti nebo když k ní přicházím a ona se na mě usmívá tím šibalským úsměvem..?
Těžko říct...

Slabé stránky

Za slabé stránky považuju nedostatek výkonu. Neberte mě špatně - určitě je Barča silnější než Opel Tigra mojí přítelkyně, ale za tu dobu co jsem s ní najezdil a v porovnání s mými představami a konfrontací na silnicích by prostě trocha víc síly neškodila. Nikdy jsem se nedostal na její hranice a rozhodně to zkoušet nehodlám - alespoň ne na běžných českých silnicích, možná na okruhu kam bych se rád s Barčou podíval. Nejsem ale žádný nevybouřený puberťák a Barča je už trošku starší, takže nemá smysl ji bezcitně týrat, myslím že na to by byl vhodnější nějaký japonský vytuněný sporťák (hmm Nissan Skyline - že by další přírůstek do garáže? :o)
A ještě - ale to nepovažuju za chybu Barči - místo holek si jí všímají spíš kluci a chlapi s čímž jsem tak nějak nepočítal :o)

Zkušenosti s prodejcem:

Prodejce byl podle mě a mého kamaráda se kterým jsme jeli auto do Německa kupovat pěkný pitomec. Když pominu to že měl na sobě elastické punčocháče místo kalhot a ženu která vypadala jako jeho babička, smrděl parfémem který byl asi původně určený pro likvidaci hmyzu a u baráku Porsche 911 GT3 se kterým evidentně jezdila jeho žena na nákupy, nás nechal čekat 3 hodiny u jeho domu (po 5 hodinové cestě a přestože jsem mu několikrát zdůrazňoval že na úřadu zavírají ve 12 jelikož je sobota) nás svým Cayenne Turbo odvezl na místo své prodejny kde mě spadla čelist a kamarád se počůral do kalhot. Moje Porsche tam bylo NEJLEVNĚJŠÍ auto. Podle toho se k nám taky choval - něco ve stylu - podívejte se na ten křáp, vysolte eura a zmizte.. Na prohlídku auta jsem měl asi 10 minut a pak honem pro značky atd.. Naštěstí vše zdárně dopadlo, obchod proběhl, kamaráda jsem vyfotil a odtáhl od Bentley GT se kterým si mezitím vytvořil milenecký vztah, obchodník nás nechal stát před prodejnou uprostřed města a zmizel..
Takže když to shrnu - Barču jsem získal za nezapomenutelných okolností..no ale řekněte..jak se kupuje Porsche :o)

Karoserie a lak

Karoserie je místy pod lakem prorezlá, důsledkem špatného přelakování. Barča půjde co nevidět do nového laku s pochopitelnou opravou prorezivělých částí..

Motor a převodovka

Motor potřebuje seřídit jinak beží hezky na to že je mu 30 let.. skoro samozřejmostí u všech vzuchem chlazených 911 je pár kapek oleje pod motorem, říkají o tom že si 911 značí svoje teritorium :o)

Interiér:

Původní, vyměnil jsem akorát původní volant který svým rozměrem připomíná autobusový za dobový Momo Sprint

Podvozek a kola

Práce na podvozku začly posléze co jsem Barču zakoupil, vyměnili jsme kompletně skoro všechno za nové a sportovnější, výpis by byl malý katalog dílů :o)
Kola mám původní 15" a jezdím na replikách Fuchs 17" ,kvůli lepší trakci a vzhledu

Jak to začalo

Odmalička mě můj taťka učil k lásce ke krásným vozům, znal jsem nazpaměť většinu značek a jejich hlavních modelů, udivoval jsem kamarády svojí schopností rozpoznat auto na dálku a určit přesný typ. Taťkovo hlavní a nejvetší motorovou láskou je Ferrari a hodně jsem ho zklamal když jsem mu oznámil že obdivuju Porsche, konkrétně řadu 911.. Ale snad mi to promine, když už se v mém Porschi párkrát svezl :o) (a ve Ferrari koneckonců taky)

Barču (přítelkyně jí-mu původně říkala Rudy kvůli německému původu a původní značce) jsem dovezl z německa, kde jsem jí měl vyhlédnutou po nekonečně dlouhém pátrání a sbíraní informací v březnu. Byla to samozřejmě láska na první jízdu :o) - ještě jsem v životě nejel v autě se kterým bych si tak rozuměl.. nelze to popsat, kdo zná chápe :o) Silně tuhý spojkový pedál sice vyžadoval do té doby u mě nevídanou sílu ale co..zžili jsme se.
Nakoupil jsem díly z USA (poměrně levně ale clo a DPH cenu skoro zdvojnásobily) a začal úpravy na podvozku, který jsme s kamarádem (kterému moc děkuji - oba jsme bez předchozích zkušeností s prací automechaniků) restaurovali podvozek do ještě lepší podoby než vyjel z továrny ;o)

Prožil jsem s Barčou léto plné výletů a motoristických zážitků, zjistil jsem že je to auto přesně pro mě - jak rozměry, jízdními vlastnostmi, tak i vzhledem a stylem. Jak rád říkám, sportovně elegantní..
Další úpravy ještě čekají, rád bych spravil všechny prorezlé a nedobré části karoserie, přes to Barče dopřál slušivý bílý kabátek a dořešil některé drobnosti které se za jejich 29 let nastřádaly.

A na závěr bych chtěl vzkázat všem případným závistivcům, ale i nadšencům kterých je doufám mnohem víc:
Váš sen není tak daleko jak se zdá, a každý má na to aby si ho splnil..dřív nebo později. Stačí jen chtít..a něco pro to udělat..a ne jen snít.


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
CZiXBXZFZALhVgv zKwXdbJaROYDkYG 13.03.2012  04:40
911 Ferrda 27.03.2010  09:33
Pozdrav z USA Jan Baran 21.12.2008  03:45
Re: re student Silniční dopravy a fanda 01.11.2008  10:20
Nádhera!!! P!CKUP 26.10.2008  18:15
re Petr Forest 25.10.2008  11:21
krasa! riderhenry 24.10.2008  23:36
Cult style.de %Mathias.de 24.10.2008  08:38
Gratuluju Fifu 23.10.2008  23:15
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »