Club Autofun: Jaguar Sovereign XJ40

Jaguar Sovereign: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 1988
palivobenzin
počet válců6
počet ventilů na válec4
objem [cm3]3590
výkon [kW]163
kroutící moment [Nm]337
počet rychlostí4
převodovkaautomatická
zrychlení 0-100 km/h [s]8,8
maximální rychlost [km/h]243
spotřeba [l/100km]12
průměr kol [palce]15
rozměr předních pneu225/60
rozměr zadních pneu225/60
pohon kolzadní
výkon a projev motoru: 9
Nádhera, ale nejsilnější auto na světě to jistě není
posaz, sedadla, volant: 9
Volan by mohl být o trochu níž, jinak nemám jedinou výhradu
celková spokojenost: 10
Když si to všechno sečtu dohromady, rozhodně si nemůžu stěžovat

Krátký popis vozu

Auto jsem koupil díky tomu, že už jedno podobné mám (výroba duben 1987, toto je srpen 1988) a protože Jaguar XJ40 mám rád a považuju ho za velmi dobře vyvážené auto co do komfortu i výkonu. Ke koupi přispěla i náhoda, původní záměr byl si s Jaguarem trochu užít a pak ho rozprodat na díly. Díky vynikajícímu celkovému stavu jsem se ale rozhodl, že si ho nechám.
Předchozí majitel měl auto jen pár týdnů. Já jsem ho koupil přesně 20 let a 2 měsíce od přvní registrace :)

Karoserie a lak

Barva je standardní vínová Crimson. Karoserie je celkově v dobrém stavu ale místy se objevuje drobná rez. Uvažuju nad nalakováním nárazníků (černá část) do barvy karoserie. Aktuálně je jediný provedený vizuální tuning přestavba z obdélníkových světel na čtyři kulatá, která jsou zapojená tak, že i na potkávačky svítí všechny najednou.
Dolů půjdou chromované lišty kolem zadních světel a na víku kufru. Mám nachystaná i kouřová zadní světla, ale zatím jsou na druhém autě.
Tažné taky sundám to je jasná věc :D

Motor a převodovka

Řadový šestiválec 3.6 litru. Vrtání je 91 a zdvih 92 mm, takže motor není moc točivý. Díky tomu, že auto nemá katalyzátory jde ale hezky do otáček. Výkon je 221 koní/163 kW při 5000 ot, točivý moment 337 Nm při 4000 ot.
Převodovka je ve vynikajícím stavu. Není problém dát podřadit i do červeného pole otáčkoměru, takže jízdní výkony automat příliš nesráží. Ve 130 km/h jde podřadit na dvojku a ve 170 na trojku okamžitě a jednoduše kickdownem. Bohužel chybí samosvorný diferenciál :/

Interiér:

Standardní se světlou kůží Doeskin. Plánuju přestavbu volantu na levou stranu, takže pokud by se povedlo sehnat jiný interiér v top stavu použiju ten. Ideální by byla černá, k tomu bych nechal nalakovat výdřevu na černo. Jinak mám světlé interiéry rád, ale tenhle má už hodně opoužívané sedadlo řidiče a loketní opěrku.
Každopádně jsem si zatím objednal černý sportovní volant TWR/JaguarSport míst dvouramenného kormidla s tenkým věncem. Ten se využije v každém případě :)

Podvozek a kola

Podvozek je standardní ale některé části už dosluhují. Dočká se proto sportovních tlumičů a pružin, tvrdších silentbloků, možná jiné stabilizátroy atd.
Kola jsou z BMW E34, pneumatiky Woosung vpředu a Nankang vzadu :D


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: volant Ricardo 28.12.2008  12:43
Re: volant Ricardo 18.12.2008  17:26
volant 4am 18.12.2008  08:51
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »