Club Autofun: Kaipan

Kaipan : titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2005
palivobenzin
počet válců4
počet ventilů na válec5
objem [cm3]1781
výkon [kW]110
kroutící moment [Nm]210
počet rychlostí5
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]5
maximální rychlost [km/h]210
spotřeba [l/100km]8,5
průměr kol [palce]15
pohon kolzadní
celková spokojenost: 8
Auto slouží poměrně spolehlivě, až na několik drobností.

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sedmicka".

Kaipan 57 je dvoumístný sportovní otevřený roadster, který svým tvarem volně navazuje na legendární lotus seven.Vpředu podélně uložená přeplňovaná osmnáctistovka z Octavie spojena s převodovkou z fordu pohání zadní kola. Plátěnná střecha, minimum místa a "přední kola ven" vytvářejí jedinečnou atmosféru vozidel poloviny minulého století. Díky soudobé technice však nejsem nucen se smířit s určitými kompromisy té doby.

Karoserie a lak

Mezi silné stránky jednoznačně patří naprosto originální vzhled a jízdní zážitky nesrovnatelné s ničím jiným co má 4 kola a motor.Je to opravdový rychlík a v běžném silničním provozu nemá konkurenci.
Máloco (občas se ale přeci jenom něco najde) totiž zrychlí na 100 km/h pod 5 vteřin.

Motor a převodovka

Slabé stránky je těžké popisovat, protože právě ty slabé stránky jsou součástí kouzla těchto aut. Ale pro pořádek některé uvedu.
Do auta fouká..a to hoooodně. Auto má poměrně malý kufr...ale kreditka se vejde. Auto má sportovní podvozek....takže tvrdé. A po 300km Vás už bolí z toho řevu a větru hlava. Ale řekněte sami....není to na tom to krásný.

Interiér:

Auto jsem si celý stavěl sám. Stavba trvala bez mála tři roky ( většinou o víkendech). Přiznám se, že se dodneška divím, že to celé funguje. Ale to se musí zaklepat...ťuk,ťuk na dřevo. Za ty dva roky provozu jsem měl jenom drobný problém s chlazením. A ten se nakonec vyřešil nějak sám. A pak už jenom drobnosti jako kape převodovka, nefunkční čidlo tachometru, občas prasklá žárovka atd. Zatím mě nikde nenechalo. Řeším v podstatě pouze nastavení podvozku a dolaďování celkového vzhledu.

Nový podvozek

Tuning tohoto vozidla jsem pojal trochu z jiného pohledu nežli je běžné. V současné době se zaměřuji na kompletní vývoj nového podvozku za podpory počítačových simulací (Pro ty kteří se orientují... MBS model v Simpack, kinematika zavěšení v Lotus suspension analyzer)
Prvních dílčícch úspěchů jsem s tímto přístupem již zaznamenal. Tuto zimu jsem si nechal nastavit útlumové síly podle výsledků MBS simulací a auto doplnil o nový přední stabilizátor. A výsledek mě velice překvapil. V běžném provozu auto není na těch našich rozbitých okreskách tak neposedné a teď jsem si na letišti vyzkoušel, že je pryč také taková kousavost na limitu adheze.Dříve bylo auto při projíždění zatáčkou na limitu dlouho dlouho neutrální a pak najednou bez varování ustřelilo do přetáčivého smyku. A to je teď pryč...takže heuréka. Ale jde se dál. Čeká mě komplet přední náprava a potom i komplet zadní (tam bude obdoba předního zavěšení oproti stávajícím vlečeným ramenům)

Novinky

4.8.2007
Zkušenosti z provozu.
Díky za zajímavé příspěvky, ale z nedostatku času se mi nedaří na všechno reagovat. Přesto bych rád reagoval na jeden z posledních příspěvků a přidal i pár zkušeností s běžným provozem po našich silnicích. Nejsem typ "bezmozkového jezdce" a tak jezdím spíše pianko, ale občas ve mě taky bouchnou saze. Dost často se mi stává, že lidi snad z obavy sami uhýbají a někdy málem padají do škarpy. Nevím proč to dělají, já je nechci zabít a ve většině případů ani předjet, ale když už se kvůli mě skoro vybourá, tak je vrchol neslušnosti ho nepředjet...že?:-)).
Co se týká křižovatkových soubojů, tak většinou není problém, ale je fakt, že poslední dobou provokují spíše natuněné okřídlované a oplastované felicie, nežli rovnocenní soupeři. Je pravdou, že jsem zamotal hlavu nejednomu majiteli zahraničního auta renomované značky, ale na druhou stranu jsem už několikrát poznal hořkost porážky :-).Se silnýma motorkama to taky nemá cenu. To by měl šanci jenom Caterham a spol. Já ne. Ale většinu aut na zrychlení hravě udělám. Horší je to s maximálkou. Tady mě trumfne i Oktávka v tédéíčku. Ta taky udělá ty dvě kila. Ale o tom to není. Jízda po dálnici je pro mě spíše za trest - já radši okresky. No a na závěr ještě jednu poznámku. Není na světě horší pocit, než když stojíte na křižovatce a celé zpětné zrcátko zabírá chromová maska chladiče supícího kamionu, marně bojující s adhezí ve snaze zastavit.Už jsem něco podobného několikrát zažil a behal mi mráz po zádech. Těch třicet tun by mě schroustalo jak pralinku a na konci by byl ze mě úhledný balíček pro krematorium . Brrr :-((. To je ale optimistický závěr.

Novinky

4.8.2007
Zkušenosti z provozu.
Díky za zajímavé příspěvky, ale z nedostatku času se mi nedaří na všechno reagovat. Přesto bych rád reagoval na jeden z posledních příspěvků a přidal i pár zkušeností s běžným provozem po našich silnicích. Nejsem typ "bezmozkového jezdce" a tak jezdím spíše pianko, ale občas ve mě taky bouchnou saze. Dost často se mi stává, že lidi snad z obavy sami uhýbají a někdy málem padají do škarpy. Nevím proč to dělají, já je nechci zabít a ve většině případů ani předjet, ale když už se kvůli mě skoro vybourá, tak je vrchol neslušnosti ho nepředjet...že?:-)).
Co se týká křižovatkových soubojů, tak většinou není problém, ale je fakt, že poslední dobou provokují spíše natuněné okřídlované a oplastované felicie, nežli rovnocenní soupeři. Je pravdou, že jsem zamotal hlavu nejednomu majiteli zahraničního auta renomované značky, ale na druhou stranu jsem už několikrát poznal hořkost porážky :-).Se silnýma motorkama to taky nemá cenu. To by měl šanci jenom Caterham a spol. Já ne. Ale většinu aut na zrychlení hravě udělám. Horší je to s maximálkou. Tady mě trumfne i Oktávka v tédéíčku. Ta taky udělá ty dvě kila. Ale o tom to není. Jízda po dálnici je pro mě spíše za trest - já radši okresky. No a na závěr ještě jednu poznámku. Není na světě horší pocit, než když stojíte na křižovatce a celé zpětné zrcátko zabírá chromová maska chladiče supícího kamionu, marně bojující s adhezí ve snaze zastavit.Už jsem něco podobného několikrát zažil a behal mi mráz po zádech. Těch třicet tun by mě schroustalo jak pralinku a na konci by byl ze mě úhledný balíček pro krematorium . Brrr :-((. To je ale optimistický závěr.

Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
chvála tom kaipan 13.02.2010  21:59
štýlofka 695 16.05.2009  00:09
Re: Hodně zdaru Michal-autor 23.05.2008  10:12
Hodně zdaru Fanda7 19.05.2008  22:50
nadhera, smekam! riderhenry 29.03.2008  14:22
Re: Kus pěkné práce Michal - autor 17.12.2007  14:21
Kus pěkné práce Mistejk 11.12.2007  09:24
Kaipan Daves 02.12.2007  17:23
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »