Club Autofun: BMW řada 6 Hartge

BMW řada 6: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 1982
palivobenzin
počet válců6
počet ventilů na válec2
objem [cm3]3500
výkon [kW]160
kroutící moment [Nm]310
počet rychlostí5
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]7
maximální rychlost [km/h]225
spotřeba [l/100km]11
průměr kol [palce]16 / 18
pohon kolzadní
celková spokojenost: 10
prostě srdcovka

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "DeeCee".

Auto sem koupil v Berlíně před rokem a půl od tamějšího renovátora starých německých klasik. Bylo po laku a na mě zbývalo kromě dostrojení některých částí hlavně vychytání všech much a že jich nebylo málo. Zavřel sem s autem na 3 měsíce do garáže a výsledkem je současný stav, který udržuji jak nejlépe to jde i přes vysoké nároky, které na něj mám.
Výbava auta je takřka kompletní na tehdejší dobu. Vše v elektrice včetně seřizování sedadel, v černé kůži, sportovní Recaro sedačky, klimatizace, tempomat, ABS, samosvorný diferenciál 25%, manuální převodovka s dlouhými kvalty, snížený sportovní podvozek, 18" ráfky Hartge, originální GSM telefon BMW a doplňky Hartge - volant, madlo ruční brzdy a řadící páka; v motorovém prostoru také rozpěra mezi tlumiči. Dále sou instalovány vepředu v ramenech tuhé polyuretanové silentbloky Powerflex, které vystužují přední nápravu, což se velmi kladně projevilo na jízdních vlastnostech. Aby celkový dojem z vozu nekazil zašlý motorový prostor, zapracoval sem i tam - některé díly sem vyleštil, některé dostaly nový černý komaxit. Originální vložka vzduchového filtru byla nahrazena vložkou K&N.
Protože mě zajímalo jaký aktuální výkon auto má o 25 letech provozu zajel sem na Jarov, kde mají diagnostiku výkonu. Z výsledku, nakterý se můžete kouknout ve fotogalerii sem byl příjemně překvapen neb poměrně odpovídá v mezích tolerance specifikacím pro nový vůz.
Auto sem koupil s dobovými koly Remotec 16", které stále mám, ale vzhledem k tomu že jsou ve skvělém stavu, nechci je ničit na českých silnicích a proto sem hledal ještě alternativu. První pokus - Azev A sport, napodruhé 18" BBS RK a ve finále konečně kola Hartge, které jsou v současnosti na autě.

Karoserie a lak

Je to poměrně silné auto s 220 koňmi pod kapotou a kroutícím momentem 310 Nm. Jeho velkým kladem je individuální vzhled a po sešlápnutí plynové pedálu i rychlost. Při polechtání plynového pedálu umí výfuk vyloudit moc pěkný zvuk, který si však řidič užije pouze pokud má stažené okénko. V opačném případě kvalitní odhlučnění udělá svou práci a do auta neproniká hluk od motoru ani výfuku nijak moc.

Motor a převodovka

Pro někoho by mohla být spotřeba, né však pro mě. Mě by potěšil nějaký koník pod kapotou navíc. Možná časem doplním i tunigové doplňky pro motor z kuchyně Hartge.

Interiér:

Během vlastnictví toho vozu sem z větších prací dělal GO hlavy motoru a výměnu spojky. Kromě toho spoustu drobností, které řeším postupně - jedná se hlavně o věci spojené s dostrojováním auta po laku. Celkově je auto spolehlivé.

Přezdívka auta

Možná ste si všimli, že tahle šestka má přezdívku Eleanor. Vysloužila si ji jednak tím, že je to mé vysněné auto, takový jednorožec stejně jako ve filmu 60 sekund Mustang pro Nicolase Cage. To by ale na přezdívku nestačilo. Ale stalo se mi jednou že šestka měla asi špatnou náladu a z dosud nevyjasněné příčinny sem tam neudržela volnoběh a chcípla. Samozřejmě v nejméně vhodnou chvíli na rušné křižovatce apod. a v tu chvíli sem si vzpomněl právě na film 60 sekund a honičku nakonci kdy N. Cage urazí zrcátko při couvání a auto mu chcípne a nejde natočit. Prostě takový projev něčeho jako duše auta - a kvůli této podobnosti se stala moje šestka Eleanorou pro mě. Naštěstí na mě Eleanora není naštvaná často a za ten rok co jí vlastním se to stalo asi jen třikrát.

EDIT 10.10.2007: Důvod občasných problémů s volnoběhem vyjasněn - po důkladné kontrole sání byla odhalena jedna zpuchřelá hadička, kterou sání sem tam přisávalo falešný luft.

Novinky

11.10.2007
Minulý měsíc sem si s mojí přítelkyní vyrazil do Anglie projet se na okruh v Silverstone a během cesty nazpátek sme se projeli i po Nurburgringu. Byly to skvělé okamžiky a auto fungovalo skvěle i pod zátěží. Najeli sme 3300 km a v pohodě - jsem moc spokojen.
23.6.2007
Tento týden proběhla renovace kožených sedaček - některá místa kde byla odřená barva dostaly novou barvu a celé sedačky byly natřeny balsamem na kůži se včelím voskem, který vyživuje kůži. Sedačkám to moc prospělo.
8.6.2007
Proběhlo kompletní vyčištění a naleštění motorového prostoru od 25 let staré špíny :-)
16.5.2007
Přidány fotky s holkama :-)
13.5.2007
Editováno video - čínský test :-)

Novinky

11.10.2007
Minulý měsíc sem si s mojí přítelkyní vyrazil do Anglie projet se na okruh v Silverstone a během cesty nazpátek sme se projeli i po Nurburgringu. Byly to skvělé okamžiky a auto fungovalo skvěle i pod zátěží. Najeli sme 3300 km a v pohodě - jsem moc spokojen.
23.6.2007
Tento týden proběhla renovace kožených sedaček - některá místa kde byla odřená barva dostaly novou barvu a celé sedačky byly natřeny balsamem na kůži se včelím voskem, který vyživuje kůži. Sedačkám to moc prospělo.
8.6.2007
Proběhlo kompletní vyčištění a naleštění motorového prostoru od 25 let staré špíny :-)
16.5.2007
Přidány fotky s holkama :-)
13.5.2007
Editováno video - čínský test :-)

Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
krása fuzzy 19.04.2011  14:52
Nádhera ! %dada.zak 21.03.2008  12:37
Eleanor toryu1 15.02.2008  18:08
supa jung1e 15.01.2008  21:17
krásna borsika9 25.12.2007  11:36
Super klasika %not.normal 24.12.2007  11:17
Re: Krása %Maldini 10.12.2007  20:50
Krása %fog 10.12.2007  16:59
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »