Club Autofun: Ford Mondeo ST220

Ford Mondeo: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2003
palivobenzin
počet válců6
počet ventilů na válec4
objem [cm3]2967
výkon [kW]166
kroutící moment [Nm]280
počet rychlostí6
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]7
maximální rychlost [km/h]276
spotřeba [l/100km]11
průměr kol [palce]18
pohon kolpřední
celková spokojenost: 9
Téměř bezchybný vůz

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Corp".

Auto bylo kupované v prosinci 2003 jako nové s výbavou na přání. Spokojenost s autem je veliká, drží na cestě jako přibité,
dobré zrychlení, dobrá dynamika motoru, spotřeba je adekvátní objemu. Musím souhlasit se všemi recenzemi magazínů, že auto
bylo při svém vypuštění v roce 2002 velice nadčasové a donedávna se drželo svých přímých konkurentů velice dobře a v lecčem je i předčilo. Pokud bych měl zmiňovat slabé stránky vozu, tak by to byla především převodovka, od které jednoduše nevíte co čekat.U recenzovaného ST již byla jednou měněna a to včetně spojky. První se spálila spojka a hned na to se zasekl třetí rychlostní
stupeň (převodovka byla špatná z výroby a byla preventivně v záruce vyměněna). Nová se z prvu zdála v pořádku až na přílišnou tuhost, která časem vymizela. Bohužel v posledních dnech začala opět
zlobit trojka a to, že z ničeho nic začla vibrovat při zařazené rychlosti (jde to poznat jen když na ní má člověk ruku),
tento jev vymizel a objevily se stejné vibrace pro změnu na jedničce, které posléze opět vymizely a teď je zase vše v
pořádku už delší dobu. Co se týče odstupňování jednotlivých rychlostí nemám žádnou výtku dynamiku šestky bych přirovnal k pětce u škodováckého 1.9tdi (co se týče zrychlení. Pokud člověk podřadí na 5, tak je to "malinký rozdíl" :) ).Řazení rychlostí je přesné a řadící páka pohodlně padne do ruky. Motorově není ABSOLUTNĚ co vytknout, chová se s německou přesností, nevadne, nekolisá na volnoběhu. Jediné, co stojí za zmínku je jemné "chrčení" které se ozývá při padání otáček na volnoběh mezi 2100-900 ot./min. Nevím čemu jej přiřknout. Nad zvukovým projevem Fordího DuratecuST bych se mohl rozplývat hodiny není to žádné ječení, jak jej známe z rádoby tuningových koncovek některých našich spoluobčanů. V nizkých otáčkách neslyšitelný, ve středním pásmu se při sešlánutí plynového pedálu ozývá decentní brumlání a při vytáčení nad 5000ot./min. je zvuk přirovnatelný k závodnímu specialu.
Navíc se kolem 6000ot./min. začně ozývat zvuk, kterých bych přirovnal jekotu superchargeru. Pídil jsem se, jestli to není nějaká závada, ale po 30tkm. je zvuk, výkon a celkový projev motoru stejný a osobně se mi tento zvuk líbí.
Traduje se, že motor Duratec ST je rozpůlený dvanácti válec z Aston Martinu DB9, Ford (donedávna vlastník Aston Martinu) tuto skutečnost nevyvrátil, ale ani nepotvrdil.

Interiér působí neotřele a přitom konzervativně. Na výtku je jen nesnadné čištění šedé kůže a uchyty na střeše pro zadní posádku, které zřejmě nebyli konstruovány na držení, takže obě budou muset v brzké době podstoupit opravu.

maximální rychlost: 276 km/h (tachometrových, prosím nehádejte se, jestli továrna uvádí to, nebo ono.)
A bylo to z kopce na dálnici z Phy na Plzeň. Běžná maximální rychlost na rovince je 250-260km/h, záleží na větru. Výhodou je, že vozidlo není rychlostně omezeno, takže v těchto případech i Audi RS6 doplatila na svůj handicap v podobě elektronického omezovače.

zrychlení 0-100km/h : někde se uvadí 6.9, někde 7.1, zaokrouhleme na přijemných 7 sekund.

spotřeba: plný plyn na dálnici, stále maximální rychlostí - 24.9l/100km
průměrná: 11l/100km
130-140 dálnice: 9.6l/100km
60-90 po okreskách: 7.9l/100km
sobotní sranda na trati do vrchu: 32l/100km

Výbava:

-DVD Navigace včetně CD přehravače na MP3 (skvělá věc, bohužel neexistuje pro tento typ mapa ČR)

-Vyhřívaná přední sedadla Recaro

-Interier v bílé kůži

-Automatická klimatizace

-Kuřácký paket .)

-6-ti stupňová převodovka Getrag

-Xenony s ostřikovači

-mlhová světla H7

Karoserie a lak

-Velice pohodlné

-Nezaměnitelný zvuk šestiválce

-Skvělý podvozek

-Velice bezpečné (crash test jsem v něm neabsolvoval, ale již bylo spousta situací, kdy Forďácké ESP(Kontrola trakce)

ukázalo své nejlepší kousky)

-Stále rarita na českých silnicích, spousta řidičů podceňuje sílu STčka.

Motor a převodovka

-převodovka

-přední náhon (aspoň pro mě)

-vadnoucí brzdy po delší serii prudkého brždění (Nejsem si jistý, jestli to nemám připisovat špatně zajetým destičkám)

Interiér:

Závady:
Výměna převodovky (ještě v záruce)
Výměna předního spoileru (prasknul vlivem mrazu)
Pravé přední kolo včetně čepu (díky skvelým českým dálnicím)

Převodovka měněná ve Valašškém Meziřící a ostatní servis byl prováděn v ČB u dealera Autohandel.
Oba dealeři absolutně spolehlivý a bez problémů.

Podvozek a kola

Autohandel - České Budějovice

profesionalní přístup, vždy bezchybně odvedená práce.

Videa - je tam vidět i Nissan Sunny 2.0 GTI a Ford Probe 2.5 V6

http://youtube.com/watch?v=m1dZ1Y1T2wU

http://youtube.com/watch?v=LLcBYW3ZaMc


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
whftpq@gmail.com fitflops?? 19.01.2015  11:16
Re: je to delo i po 118tis km hektor 23.12.2012  05:40
MvWbbXqquDzFHskIis ajNWfAJGxAdLK 06.11.2011  09:29
wdGgntEG bZwjkBNwWNC 06.11.2011  04:47
znThuluQVAKjaUM oYJFzJiK 27.08.2011  01:36
je to delo i po 118tis km mrwashek 05.05.2011  10:56
Re: ST220 J@W 15.01.2011  16:04
ST220 Vajtus 15.01.2011  15:35
Re: zrychlení 0-100 ouri 29.08.2009  00:05
zrychlení 0-100 zrychlení 0-100 08.06.2009  11:05
slušný dělo... toryu1 15.02.2008  09:50
Burdez@seznam.cz %burdez 30.12.2007  21:51
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »