Club Autofun: Opel Vectra 2.2 GTS

Opel Vectra: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2004
palivonafta
počet válců4
počet ventilů na válec16
objem [cm3]2196
výkon [kW]92
počet rychlostí5
převodovkamanuální
maximální rychlost [km/h]220
spotřeba [l/100km]6,4
průměr kol [palce]17
rozměr předních pneu205/45
rozměr zadních pneu205/45
pohon kolpřední
pohotovostní hmotnost [kg]1520
výkon a projev motoru: 7
řízení a řazení: 8
posaz, sedadla, volant: 10
černá kůže, tříramenný multifunkční volant
brzdy: 8
podvozek: 8
celková spokojenost: 8

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "okop".

V nabídce osobních automobilů značky Opel nikdy nechyběly sportovně laděné modely. A to ani ve střední třídě, kterou zaujímá Vectra. Její předchůdkyní byl Opel Calibra, ovšem v polovině devadesátých let, kdy přestala její výroba musel přijít důstojný nástupce.

Karoserie a lak

Vychází ze sedanu nové generace Vectry a liší se jen v několika detailech, jako je třeba odlišný přední nárazník. Při pohledu zboku je už rozdíl dostatečně patrný a splývavá záď skutečně budí dojem velkého kupé, které má ovšem jednu dvojici dveří navíc. Nízká okna, vysoké boky, a robustní záď se snaží budit dojem, že vůz je větší, než ve skutečnosti. Troufám si tvrdit, že design toho auto je nadčasový a hlavně neokoukaný. GTS v provozu jen tak lehce nepotkáte.

Motor a převodovka

Pod kapotou je 16-ti ventilový dieselový čtyřválec, s obsahem 2,2 litru a výkonem 92kw.

Když jsem sedl do Vectry poprvé, měl jsem pocit, že auto postrádá výkon a turboefekt je hodně nízký. Můj pocit byl díkybohu klamný, protože dosud jsem byl zvyklý na diselové motory z koncernu VW, které jsou známy nerovnoměrným rozložením výkonu v celém spektru otáček. Jakmile ale poznáte, jakým způsobem a hlavně rovnoměrně zatahuje motor GTS, budete mile překvapeni. Záběr motoru začína od 1300ot. a s klidem můžete točit do 4500ot a nevšimnete si žádné "turbodíry". Když beru ohled na váhu (1530kg) a výkon (92kw) tak jede auto velmi pěkně. Na jaro nechám GTSku načipovat.

Podvozek a kola

Kdo by chtěl Vectru GTS využít ke sportovnější jízdě, ocení oproti sedanu tužší odpružení a o 20 mm sníženou světlou výšku vozu. Podvozek poskytuje jistotu bez náznaku sebemenšího naklonění v zatáčkách. Podíl na tom také mají 17' kola, která grip na vozovce umocňují. Podvozek má trochu tvrdší charakter, ale rozhodně to není "kostitřas", ze kterého byste po 500km nemohli vylézt. Ba naopak, GTS nabízí velmi pohodlné svezení po dálnici nebo jakékoliv upravené cestě, ale jakmile jedete po klasické české okresce, auto dost trpí. Velký podíl na tom samozřejmě má i těžký motor, který přední nápravě dává zabrat.

Fotogalerie


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
informace Markopolo1 08.01.2011  23:58
gts %okop 19.04.2008  16:00
A teď k autu fuzzy 18.03.2008  19:41
Re: Chyba fuzzy 18.03.2008  19:35
Chyba fuzzy 18.03.2008  19:34
Re: nafta %dada.zak 18.03.2008  11:49
nafta llada 17.03.2008  15:55
Nafta a sport?? %dada.zak 16.03.2008  10:19
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »