Club Autofun: Volkswagen Eos 2.0TDI DPF

Volkswagen Eos: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2007
palivonafta
počet válců4
počet ventilů na válec2
objem [cm3]1968
výkon [kW]103
kroutící moment [Nm]320
počet rychlostí6
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]10,3
maximální rychlost [km/h]206
spotřeba [l/100km]6,2
průměr kol [palce]18
pohon kolpřední
celková spokojenost: 10
geniální kombinace :)

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "VlaK".

Volkswagen Eos je kabriolet s pevnou pětidílnou skládací střechou. Devizou je určitě prosklené střešní okno, které se dá pootevřít či úplně odsunout a také důmyslný systém skládání do kufru, který nedělá autu klasický "baťoh", jak známe např. z Peugeotu 307cc.

Pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel, protože najezdím ročně 50 000 km a potřeboval jsem auto, které mi splní požadavek pohodlí, spolehlivosti, dobrých provozních nákladů, relaxace a individuálnosti v jednom. Diesel beztak za jízdy bez střechy není slyšet a řeči o tom, že nafta patří do kamen jsou mi buřt :) Náš Grand Cherokee je příkladem toho, že benzinky sponzorujeme už dost.

Protože mi nedělá problém strávit jeden víkendový den relaxací při mytí auta, mohl jsem si dovolit i na údržbu dost náročnou kombinaci černé perleťové metalízy na venek a světle béžové kůže Vienna dovnitř. O tom více v silných a slabých stránkách.

Výbava je standardní, připlatil jsem za béžovou kůži, tempomat, alu-paket, adaptivní bixenony, chromovaná žebra chladiče a višňová zadní světla, dále za 8 reproduktorů.

A jak jsem se k Eosu dostal? V 18 letech jsem si jako první auto za našetřené peníze chtěl, ostatně jako všichni, koupit něco krásného. V kapse jsem měl ale jen 40 000 a za to žádná velká paráda koupit nešla... V bazaru jsem pak jednou objevil Escort Cabrio XR3i, rv.89. Láska na první pohled. Každé dveře jiná barva, spáry mezi karoserií od tzv."na plech" až po téměř dva centimetry. Střecha s asi deseti záplatami, z toho polovina poloodlepených. Bazarník však věděl jak na mě - byl krásný dubnový podvečer, sundal mi tu poloděravou střechu a já už jako ovečka sázel svých 40 papouchů na stůl.
Cesta z bazaru vedla na benzinku, neb vůz byl suchý. Proškolen radami zkušenějších jsem během tankování sledoval zem pod autem, zda benzín autem náhodou jen neprotéká. 10 litrů natankováno (na víc tenkrát nebylo) a jelo se. Hned v první zatáčce vypadlo víčko nádrže, rychlý stop a přilepení izolačkou v zavřené poloze.
Pak už se to sypalo jedno po druhém - volnoběhy, pumpa, čidla, tlumiče, gumy...a já jako ovečka do toho rval všechny svoje peníze. Pokaždé když pršelo, měl jsem mokré koleno, jak do auta teklo... Za ten rok a čtvrt, co jsem ho měl, tam na opravách, laku a kolech zmizelo skoro 100.000. Pak to přišlo. Byl krásný letní den a já si vyjel na výlet na Vysočinu. Pak najednou, zrovna u benzínové stanice škyt a motor zhasnul. Na volnoběh jsem dojel akorát ke stojanu, kde mi dvě sličná děvčata začala mýt okno. Jak potupné bylo auto poté odtlačit za roh...
To byla poslední kapka, moje láska mě zradila, ač jsem ji tak miloval. Potupně jsem musel volat svému otci, ať pro mě přijede s lanem. Nehledě na vložené prostředky šel Escort do bazaru. Prodal se...hádejte...za stejných 40.000 Kč, za které jsem ho koupil. Našel jsem jednu archivní fotku, je tu jako poslední :-)
Láska ke kabriím mě však už neopustila. Pocit jízdy bez střechy nad hlavou je zejména v letních měsících a ještě lépe v noci naprosto geniální. Tak jsem jen pracoval, snažil se a doufal, že jednoho dne si cabrio zase pořídím.
A tak se i stalo, jen to trvalo další čtyři roky.
Na jaře 2007 jsem prodal právě na leasingu doplaceného Golfa (tuctovka, ač poupravovaná) a rozhlížel se po něčem novém. Finanční situace konečně dovolila si trochu vyhodit z kopýtka, a tak jsem si udělal radost a objednal Eose...sny se přece mají plnit, nejen o Vánocích, ne?

Karoserie a lak

-Individuálnost. Eosů je hodně málo a v téhle kombinaci vypadá i k obleku velmi dobře, aniž by budil neodvratný dojem milionářského synka, který si na auto nemohl vydělat.

-Adaptivní bixenony. Jak už tu někdo psal, je to úžasná věc a geniální nápad, když se světlo natáčí do zatáček. Jedete-li pomalu, zapne se ještě boční přisvícení (H7 posvítí na přední bok auta, přechody, díry v zatáčce...)

-Univerzálnost. Na zimu pevná střecha, na jaro otevírací střešní okno, na léto kabriolet.

-Topení. Pokud použijete větrnou clonu a vytáhnete okna, topení se zapne na automatiku a i v 10 stupních necítíte až do 100 km/h chlad. Topení fouká tak, že krom nebe nad hlavou nevíte, že jedete venku. Jediné, co je trochu nestandardní jsou pohledy kolemjdoucích - zima ale opravdu není, nemáte-li dva metry a nečníte přes rám okna :)

-Automatická střecha a poměrně velký kufr. Stačí stisknout (a držet) jedno tlačítko, není potřeba nic odjišťovat. Prostor pro zavazadla je i při složené střeše dostatečný - vozím tašku a notebook. Na nábytek z IKEA si vezmu jiné auto.

-Střešní okno jde jen pootevřít do větračky, popřípadě libovolně odsunout od pootevřeného až po úplně otevřené. Vepředu je ještě malý vycvakávací větrolam - při vyšších rychlostech a otevřeném střešním okně má jinak vítr tendenci "dunět" - viz. fotky

-Jak mi v pátek řekl prodejce (a to jsem opravdu netušil), všechny 2.0TDI mají jakési "předehřívání topení" - zkrátka auto má nějaký systém, který pomáhá tomu, aby auto topilo dřív, než se zahřeje motor. A dnes potvrzeno: venku -1 stupeň, nastartoval jsem a než jsem oškrábal druhé okno, z ventilaček už šel vlažný vzduch. Za tohle bravo, skvělý nápad.

-Spotřeba. Přezul jsem na zimní 16ky (originální rozměr) a při klidné jízdě mimo město jsem jel za krásných 4,5 litru nafty. To je to, proč jsem si ho kupoval v téhle motorizaci.

Motor a převodovka

-Hrubost motoru. Je to typický VW 2.0TDI. Při klidné jízdě to nevadí, hlučnější jsou pouze rozjezdy, případně akcelerace, tam je hodně cítit, že nejedete v benzinu, ale v naftě. Krouťák je věc moc příjemná a návyková, takže za tuhle spotřebu se motoru holt musí trochu té hrubosti odpustit.

-Poutá pozornost. Pokud chcete být nenápadní, není to to pravé auto. Diodová světla vzadu se spolehlivě postarají o to, aby všichni na křižovatce v autě za vámi sledovali, jak se diody rozsvěcují a zhasínají :) Moc pěkná věcička, navíc určitě přispívá i bezpečnosti. Jeden kolega mi říkal, že z dálky na dálnici to auto vypadá jako Phaeton...

-Barva venku i vnitřku (paradoxně). Tuhle řeholi jsem si vybral dobrovolně, ale doporučuji jen pořádným lidem a těm, kteří rádi čistí. Za půl dne je na autě vidět prach (v podstatě už hned po umytí), vnitřek je náchylný na každé drobné otření, vše je hned vidět. I koberečky jsou světlé. Vypadá to luxusně, ale údržba jednou za měsíc absolutně nestačí, chcete-li tu krásu zachovat. Zadní sedačky trpí na prach, takže jednou týdně (jezdí-li se ve stavu otevřeno) hadr do ruky a čistit, čistit, čistit.
Osvědčila se mi místo všech sprejů obyčejná houbička na nádobí a do kyblíku voda s troškou saponátu. Vytřít, vysušit a naimpregnovat speciálním gelem na ošetření kůže.

-Paradoxně otevírání dveří. Při rychlém otevření dveří cítíte, že motorek, který malinko stáhne okno před otevřením dveří (je totiž zalezlé v rámu) to nestihne a trochu to drcne. Není to nic hrozného a rozbití okna nehrozí, ale je to cítit. Ideální by bylo čidlo na klice, ovšem pořád je to auto do milionu, takže spíš jen takové povzdechnutí :-) Trochu nesví jsou z toho jen pasažéři, většinou ženy se leknou, že udělaly něco špatně.

Interiér:

Veskrze pozitivní. Přál jsem si vyměnit originál volant za volant z verze R32 (provedeno bez problémů).
Dále zrušit automatické zapínání světel (nezapomínám) - rozsvěcovaly se po zapnutí klíčku a nejsem si jistý, jak jednotkám prospívá neustálé proudové kolísání při startu. Napodruhé vše nastaveno, řídící jednotka asi odmítala pochopit, že někdo automatické svícení nechce :) Já prostě ale občas před domem nastartuju, zapnu radio, najdu si CD, sudnam bundu. A tady jsem nechtěl svítit hned jako stromeček.

Podvozek a kola

Prodejce v Porsche Brno byl velice ochotný, měl "lidský" přístup a to jsou vlastnosti, které u prodejce požaduji. Prodejci jsou často vaši bližší známí, protože vaše auto musí znát - alespoň ti dobří. Jsem rád, že jsem na takového v Porsche Brno narazil a budete-li kupovat VW v Brně, rád předám kontakt. Dobří lidé se totiž chválit mají.

Auto bylo bohužel oproti plánu hodně zdrženo, takže jsem léto proměškal. Za to však prodejce nemohl a chvílemi mi ho bylo až líto, když musel řešit moji nespokojenost.

Nadstandardní úpravy

Vyměnil jsem volant za originál z verze R32 (je anatomický se zploštělým spodkem). Pořídil jsem 18" kola s pneu 235/40/18, na Eose akorát. No a Panasonic DVD, co jsem měl ješte z minulého auta - sice úplně extra neladí se zbytkem vnitřku (zvlášť odkládací přihrádka, která vypadá jako z Wartburgu), ale obraz je super a zvuk je taky trochu jinde, než u originál rádia.
Jak už tu psal kolega u recenze GTI, i mně se stává, že si omylem otevírám zadní trojúhelníkové okno - ovladače jsou hodně vepředu. Navíc je zde ještě před samotným otevíráním oken i tlačítko na otevření všech zároveň - když je otevřete, auto bez středního rámu vypadá hodně efektně (taková parodie na MB CLK :-)).
Řazení je přesné, jak se na VW sluší a patří, trippling (trojí zablikání) je perfektní věc. I stěrače jsou inteligentní, takže např . při puštěném rychlém stírání se při zastavení vozu toto automaticky zpomalí, protože nápor deště není tak veliký.

Velice příjemná je vrchní část interiéru v černé - střecha, sloupky. Zvlášt v noci to působí v kombinaci se světlými sedačkami a spodkem interiéru hezky útulně. Dvě červené diody u zrcátka jsou strašně fajn věc, úplně jsem se do nich zamiloval. V noci dotvářejí atmosféru příjemného červeného světla (takový volkswagenovský Moulin Rouge) a osvětlují prostor okolo řadící páky.

Novinky

4.11.2007
Dnes, den po srazu moje.auto.cz jsem autíko přezul na originální kola 16" na zimních Michelin Primacy Alpin PA3. Je smutné, jak auto ztratí ze své podoby...ale na jaře snad zas bude líp, čeká nás to koneckonců všechny :-)
15.10.2007
Přidal jsem fotku přihlášeného techničáku kvůli jistotě pravosti. A taky jsem vyštrachal fotku mého prvního cabria pár týdnů po koupi...zajímavé, když se člověk dívá do své historie.
7.10.2007
Přidal jsem trochu povídání o tom, jak jsem se k cabriu dostal...tak třeba si někdo rád počte :)
3.10.2007
Dnes celou noc pršelo, kufr se ráno musí otevírat pomalu, jinak nestihne voda odtéct spárou a tak decka jde přímo do kurfu :) Takže další zkušenost...
A taky už je na kůži zase vidět, že by snesla přečištění. Začínám uvažovat o vyhrazení polední pauzy ve středu a vyměnění jídla za hadr a čistič :) Je to řehole, ale šel jsem do toho, tak teď se musím snažit :)
A přidal jsem foto motoru, to jako jediné ještě chybělo :)
1.10.2007
Celý víkend nejelo vkládání obrázků, proto až dnes. Snad už je počet fotek dostatečný, vím, že jich bylo málo. Ať se vám líbí :)
28.9.2007
Dnes, při velkém lijáku se potvrdilo, že modelový rok 2008 už je opravdu těsný - nikde ani kapka.
Zároveň jsem však přišel na malou slabinu (ovšem logickou). Vzhledem k tomu, že se střecha skládá do kufru, musí být logicky užší než zadek. To by samo o sobě až tak nevadilo, ale při otevřených dveřích prší už na práh, takže je potřeba nastupovat a vystupovat rychle :-)
26.9.2007
Auto přidáno na moje.auto.cz. Zároveň pár fotek ze sobotního výletu, postupně přidám detaily.

Novinky

4.11.2007
Dnes, den po srazu moje.auto.cz jsem autíko přezul na originální kola 16" na zimních Michelin Primacy Alpin PA3. Je smutné, jak auto ztratí ze své podoby...ale na jaře snad zas bude líp, čeká nás to koneckonců všechny :-)
15.10.2007
Přidal jsem fotku přihlášeného techničáku kvůli jistotě pravosti. A taky jsem vyštrachal fotku mého prvního cabria pár týdnů po koupi...zajímavé, když se člověk dívá do své historie.
7.10.2007
Přidal jsem trochu povídání o tom, jak jsem se k cabriu dostal...tak třeba si někdo rád počte :)
3.10.2007
Dnes celou noc pršelo, kufr se ráno musí otevírat pomalu, jinak nestihne voda odtéct spárou a tak decka jde přímo do kurfu :) Takže další zkušenost...
A taky už je na kůži zase vidět, že by snesla přečištění. Začínám uvažovat o vyhrazení polední pauzy ve středu a vyměnění jídla za hadr a čistič :) Je to řehole, ale šel jsem do toho, tak teď se musím snažit :)
A přidal jsem foto motoru, to jako jediné ještě chybělo :)
1.10.2007
Celý víkend nejelo vkládání obrázků, proto až dnes. Snad už je počet fotek dostatečný, vím, že jich bylo málo. Ať se vám líbí :)
28.9.2007
Dnes, při velkém lijáku se potvrdilo, že modelový rok 2008 už je opravdu těsný - nikde ani kapka.
Zároveň jsem však přišel na malou slabinu (ovšem logickou). Vzhledem k tomu, že se střecha skládá do kufru, musí být logicky užší než zadek. To by samo o sobě až tak nevadilo, ale při otevřených dveřích prší už na práh, takže je potřeba nastupovat a vystupovat rychle :-)
26.9.2007
Auto přidáno na moje.auto.cz. Zároveň pár fotek ze sobotního výletu, postupně přidám detaily.

Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Strecha Dusan 09.05.2017  12:14
velmy pekne STANDO888 23.05.2008  11:31
mazilek %SmyKymS 06.02.2008  16:35
Super Petra.K. 21.12.2007  16:34
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »