Club Autofun: Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 8C

Peugeot 406 Coupe: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 1998
palivobenzin
počet válců4
počet ventilů na válec4
objem [cm3]1997
výkon [kW]97
kroutící moment [Nm]180
počet rychlostí5
převodovkamanuální
maximální rychlost [km/h]205
spotřeba [l/100km]7,5
průměr kol [palce]17
rozměr předních pneu215/50
rozměr zadních pneu215/50
pohon kolpřední
výkon a projev motoru: 10
řízení a řazení: 10
posaz, sedadla, volant: 10
brzdy: 10
podvozek: 10
celková spokojenost: 10
Auto zatím přesně naplňuje to, pro co jem si ho kupoval:-)

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Michal Kudry".

Peugeot 406 coupe navrhl známý italský návrhář Pininfarina, kterému se povedlo vytvořit nadčasový design auta, které se ani po třinácti letech, nemusí stydět za svůj vzhled.

Peugeot 406 coupé se začal vyrábět v roce 1997 s motorem 2.0 (97kw) a 3.0 (140kw). Motory pak prošly modernizací u 2.0 na 99 a později na 101kW a u 3.0 na 152kW. V roce 2001 doplnil peugeot další dva motory: 2.2 16V 116kW a vznětový motor 2,2 HDI 16V 100kW, v té době asi nejlepší diesel na trhu.

Cena nového auta byla něco přes 1,2mil kurun. A mě bylo v roce 1997 7 let a ani jsem nevěděl, že takové auto existuje, ale čas běžel já jsem se postupně propracoval k řidičáku koupil jsem si první auto (Citroen Xantia 1.6i) a po dvou letech jsem se začal rozhodovat jaké další auto si koupím. Vybíral jsem mezi Fiatem Coupe, Fordem Probe, Hondou Prelude, Alfou Romeo GTV a Peugeotem 406 coupe. Prohlížel jsem inzeráty na internetu a poměrně dlouho mi trvalo než jsem našel to co jsem chtěl. Nakonec se podařilo najít to, co jsem hledal Peugeot 406 coupe premium v plné výbavě, ve vyborné kondici malinko ťuklé, po majiteli který ho měl rád jako své ditě a potřeboval se ho zbavit z finančních důvodů s motorem 2.0 16V 97kW původně jsem chtěl 3.0 V6 ale nakonec jsem si to rozmyslel. Věděl jsem že auto nebude tak suvereně dynamické, ale dal jsem přednost menším provozním nákladům i když například spotřeba je prý uplně stejná a je vlasně jedno jaký motor máte, jenže auto nepotřebuje jen benzín bohužel.

Po dotažení domů nás čekali věci jako dovozová technická, výměna náplní, rozvodového řemene a oprava předního nárazníku.

Teď autí vlastním 8 měsíců a mám nové poznatky, o které bych se rád podělil. Začnu negativními věcmi, třeba auto budí na silnici špatný dojem každý řidič zhruba v mém věku (20) ale v autě typu VW golf nebo škoda octavia I mě musí za každou cenu předjet na to jsem si zvykl to není takový problém, jako když vám auto někdo schválně poškrábe klíčem než si nakoupíte to je vážně věc, kterou asi v životě nepochopím. Pak pár poznatků ze soužití s autem člověk musí dávat opravdu pozor, kde zaparkuje pokud vedle vás není volné místo vystupování je občas docela krkolomné, protože parkovací místa v okolí kde bydlím mají rozměr dobrý tak pro škodu 1000MB ne však pro dnešní veliká auta. Teď ty lepší stránky okolo tohoto auta za posledních 8 měsíců vše funguje jak má, nechrastí interiér všechno okolo motoru šlape jak hodinky a zdá se, že i pověstná zadní náprava přežila zimu bez úhony. Jenom mi do auta někdo nacouval a ujel, takže jsem musel sáhnout poměrně hluboko do kapsy, abych to opravil, jeslti se mi to povedlo může každý posoudit sám. Jízda je kapitola sama pro sebe na začátku recenze jsem psal, že vím o tom, že dvoulitrový motor nemá suveréní dynamiku, ve V6, jsem nikdy nejel ale to co mám já jede opravdu dobře v dokumentech jsem našel něco o úpravě motoru možná je to právě proto, ale když se šlápne plyn do podlahy auto doslova vystřelí a jede jako zběsilé. V zatáčkách se auto chová taky výborné hlavně, když mám obuté R17 s pneumatikami 225/45 je předvídatelné a ještě se mi ho nepovedlo utrhnout. Brzdy jsou takové, že si na ně člověk musí zvyknout nevím jak přesně popsat to jak auto brzdí, v zimě jsem několikrát ocenil funkční ABS ale celkově musím říct že si myslím že tohle auto nemá v zimě jezdit mělo by být zaparkované v garáži a člověk by měl mít na zimu jiné auto protože, jízda na ujetém sněhu je opravdu není nic příjemného i když je možné že v mém případě to způsobují pneumatiky 205/60 R15 druhá věc je spotřeba, kterou nemá cenu vyjadřovat číslem v době kdy byly na silnicích hromady ujetého sněhu jsem přirovnával svého LVÍČKA k upírovi z Feratu.


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Nárazník ? Pažé 06.04.2015  21:14
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »