Club Autofun: Renault Mégane Sport

Renault Mégane: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2006
palivobenzin
počet válců4
počet ventilů na válec4
objem [cm3]2000
výkon [kW]165 / 190
kroutící moment [Nm]300 / 360
počet rychlostí6
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]6,5
maximální rychlost [km/h]250
spotřeba [l/100km]14 / 15
průměr kol [palce]18 / 19
pohon kolpřední
celková spokojenost: 10
Celkově jsem s Meganem velmi spokojen

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "PetrRenaultSport".

Když mi koncem roku 2005 skončil leasing na Clio, kterým jsem do té doby jezdil, začal jsem vybírat nové auto a byl jsem rozhodnutý, že nové auto bude mít silnější motor než mělo Clio, protože mé Clio sice vypadalo, že by mohlo možná i létat ale skutečnost byla bohužel jiná. Jelikož v Renaultu pracuji a je to značka, ke které mám opravdový vztah bylo jasné, že další auto bude opět Renault.
Který model si vybrat ? Požadavky byly jasné, Renault a rychlý, takže něco z divize RenaultSport v té době bylo v nabídce Clio Sport, Clio SportV6 a Megane Sport. Megane byl již od začátku největší favorit, Clio V6 má sice o 30 koní vyšší výkon a náhon na zadní nápravu, ale také je o půl milionu dražší, byl to výběhový model u kterého v tu dobu končila výroba a navíc je toto auto na silnici dost neovladatelné !
Takže padla volba na Renault Megane Sport. Na počátku roku 2006 přišel facelift pro Megane, takže jsem objednal již faceliftovaný Megane Sport, který faceliftem získal všechny vymoženosti Megane Trophy jako jsou vrtané kotouče, tvrdší podvozek, lehčí kola a plně vypínatelné ESP, barva byla tehdy jasná volba - samozřejmě jak jinak než v oranžové perleť, nyní bych asi ještě váhal nad žlutou, která je na Megane R26. Vozidlo jsem v podstatě objednával v sériové výbavě, která ovšem ve verzi Sport zahrnuje všechny potřebné věci jako jsou xenony, tempovat, senzor deště, světla, kožené čalounění, rádio, automatickou klimatizaci a další. Jediné co jsem si tehdy připlatil byly sportovní sedačky Recaro, uznejte že by byl hřích je neobjednat i když za nekřesťanských 65.000 Kč.
Auto přišlo z továrny v Dippe začátkem března a hned jsem si ho začal pořádně užívat, samozřejmě přechod z 90 koňového Clia na hothatch, který má koní 225 je razantní a proto mi zpočátku přišlo, že mám to nejsilnější "brko" jaké lze mít. Nicméně to asi každý zná, nejdříve máte nejrychlejší auto, ale po nějaké době si na výkon zvyknete a chcete víc, chcete vyšší výkon !
Takže přišli na řadu první úpravy. Koupil jsem chromová kola alá Audi A8, která polovina lidí nenávidí a druhá polovina na ně nedá dopustit a já patřím do té druhé poloviny. Kola mají rozměr 8,5x19" a jsou převrtané rozteče na 5x108, nazuty jsou do pneumatik Pirelli ZeroNero 235/35 R19. U německé firmy jsem objednal kompletní výfuk od katalyzátoru až po koncový díl o průměru 76mm, dále blow off ventil od firmy Forge a přímé sání Twister Green. Zásilka z Německa se trochu protáhla, nicméně kola jsem měl v podstatě hned nazuté na autě, jakmile se kamarád projel kolem benzínové pumpy s mým autem na nových kolech, věděl jsem že jsem vybral dobře, říkáme jim „leštěné poklopy od kanálu“ opravdu tak vypadají. Po nějaké době jsem se dočkal i výfuku a ostatních objednaných věcí. Namontoval jsem tedy s mechanikem výfuk, ventil a došlo na sání, to byla opravdová perlička. Řekl bych, že „soudruzi ve firmě Green udělali někde chybu“ protože filtr je opravdu velký a měl se vyměnit za standardní airbox, natočit kolmo dolů a hotovo, ale ! Při tomto řešení filtr pořád nasává teplý vzduch v motorovém prostoru navíc je opřený o podélný nosník a tím pádem je z poloviny zakrytý nasávací otvor. Řekl jsem si, že když už jsem se do toho jednou pustil udělám to pořádně, po jedné bezesné noci jsem usoudil, že jediné řešení je přemístit akumulátor do kufru a filtr namontovat na jeho místo a přivést studený náporový vzduch přímo z předního nárazníku, nevím jestli bych to vše chtěl dělat ještě jednou, montáž zabrala cca týden mého volného času. V autě mam namontovanou menší audio soupravu Infinity Kappa a přesunutí akumulátoru do kufru a vedení kabeláže od akumulátoru k alternátoru způsobilo nepříjemné pískání do reproduktorů, které jsem odstraňoval další týden.
Takže auto nyní dobře vypadá, má výborný zvuk, dobře hraje a lépe se mu dýchá. Problém je, že když jednou člověk začne s úpravami tak těžko přestane. Rozhodl jsem se, že by auto mělo být nižší a mělo by mít progresivnější chování na silnici, všechny tyto požadavky splňoval stavitelný podvozek od firmy HR. Na začátku léta jsem nechal na mém Megane upravit řídící jednotku a tak přidat nějaké koníky, dále jsem usoudil že katalyzátor v autě nepotřebuji ( doufám že mi nějací zelení nebudou posílat výhružné maily ) a tak jsem nechal demontovat katalyzátor. Poslední úpravou byla výměna intercooleru za větší a lepší od firmy Forge. Nyní má tedy Megane na místo původních 225k a 300Nm – 260k a 360Nm. Ale jsem přesvědčen že nastavení jednotky není odpovídající všem provedeným úpravám a chtěl bych se tedy poohlédnout po nějakém vhodnějším software, nejlépe udělaným přímo pro můj Megane, což je ovšem problém, protože nevím o žádné firmě, která by se zabývala laděním Renaultů, nemyslím chiptuning, to už dnes dělá kde kdo, ale opravdové ladění, programování software individuálně na míru každému vozu. Prostě hledám a doufám, myslím si, že při všech provedených úpravách by se měl výkon při správném nastavení jednotky pohybovat okolo 300k a 400Nm.
Ještě bych chtěl vyzdvihnout několik stylingových úprav, které sice nejsou na první pohled vidět, ale dokreslují celkový dojem vozu. Na celém voze jsou nalakované všechny mřížky, lišty, adaptéry zrcátek, stěrače a torpédo stěračů do černé „klavír“. V interiéru jsou nakreslené airbrushe na krytech reproduktorů stejně tak jako v motorovém prostoru a na torpédu stěračů.
Závěrem bych napsal, že Renault Megane Sport je auto, které opravdu naplnilo moje očekávání, jezdím s ním každý den do práce, v létě na dovolenou, při volné chvíli auto přezuji na slicky a jedu se svézt na okruh nebo na nějaký amatérský závod do vrchu. A vůbec si Megane nevede špatně na závodech do vrchu jsem byl 2. a 3. a jednou mě bohužel zklamala technika, ale jezdím kategorii se závodními vozy - opravdu zábava. Na okruhu jsem prozměnu 5 kol proháněl Porsche Carrera GT3 i když uznávám měl jsem slicky a on ne, ale stejně to byla zábava když měl 420k. Můžu s čistým svědomým říci, že je to všestranné auto, které poslouží i pobaví. Samozřejmě je otázka zda-li mít dieselové auto s nízkými náklady na provoz, nebo si připlatit a pobavit se i když jedete třeba jen do krámu pro housky :-)

Karoserie a lak

Neobvyklý desing auta a oranžová perleť, co víc si přát ?

Motor a převodovka

Výkonný motor s možností zvýšení výkonu. Převodovka by mohla být přesnější.

Interiér:

Sedačky RECARO a kožený interiér naprosto splňují mé očekávání.

Podvozek a kola

Sériový podvozek je velmi dobrý, ale ten od HR je ještě lepší.

Novinky

2.11.2007
Videa na youtube, některá nejsou špatná
http://www.youtube.com/profile?user=speedyczechrep

Novinky

2.11.2007
Videa na youtube, některá nejsou špatná
http://www.youtube.com/profile?user=speedyczechrep

Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
yTuAkhOOo wduOTCnk 28.08.2011  13:55
ENkYghnwsw ONZQbGUiYBOXMBG 27.08.2011  10:17
HxdEYrbbK gDVYTRxIXmUxmvn 26.08.2011  20:19
Svody + Respect + 15.10.2010  03:12
zralok - antena loleklel 18.06.2010  17:07
Radio... Šotek 08.06.2010  15:03
S rozumem tomas-tnt 25.01.2008  15:18
..LUXUS %EL_DIVINO 23.12.2007  15:59
1.místo %patax 20.12.2007  14:05
nadhera skejpa 19.12.2007  21:09
POZVANKA bzučo 12.12.2007  16:00
moc pěkný %patax 30.11.2007  09:32
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »