Club Autofun: Trabant 601 Trabant 1.1

Trabant 601: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 1991
palivobenzin
počet válců4
počet ventilů na válec2
objem [cm3]1598
výkon [kW]61
kroutící moment [Nm]141
počet rychlostí5
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]10
maximální rychlost [km/h]180
spotřeba [l/100km]7
průměr kol [palce]13
rozměr předních pneu175/65
rozměr zadních pneu175/65
pohon kolpřední
celková spokojenost: 10

Krátký popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "majkl_bb".

Trabant 1.1 s motorem VW se sériově vyráběl v roce 1991. Do Československa se nikdy oficiálně nedovážel, jedná se o individuální dovoz. Trabant byl z výroby vybavem čtyřtaktním motorem o objemu válců 1043 ccm s karburátorem a výkonem 30 Kw. Měl čtyřstupňovou převodovku, přední pružení McPherson, zadní vinutými pružinami na trojúhelníkových ramenech, kotoučové brzdy na přední nápravě, nádrž pod podlahou zadní části vozu, plastové nárazníky, výraznější zadní světla, plechovou kapotu s vyšší hranou a plechové disky s roztečí 4 x 98 mm. Rovněž i celková stavba auta byla o něco vyšší, oproti dvoutaktnímu předchůdci s označením 601.

Karoserie a lak

Kompletní oprava karoserie a nové lakování jsem dělal v roce 2004. Několik dalších let auto sloužilo vždy od jara do podzimu k pravidelnému ježdění po městě, na trabantsrazy po republice, ale i k cestám na dovolenou k moři.

Motor a převodovka

Motor VW 1.6 MPi
Převodovka Škoda Felicia 1.9 D (1998-)

Interiér:

Do interiéru byly zakomponovány sedadla Recaro, volant Victor, budíky z felície do palubovky vlastní výroby, stejně jako čalounění dveří. Elektrické ovládání oken je samozřejmostí, stejně jako alarm, nebo centrální zamykání.

Podvozek a kola

Podvozek je snížen a mírně přitvrzen, zadní náprava je vybavena příčným listovým perem z Trabantu 601 do r.v. 04/88. Auto sice působí dost tvrdým dojmem, za to perfektně drží stopu. Do rychlosti 160 km/h stačí držet volant jednou rukou, při rychlostech vyšších je lepší chytit ho oběma rukama, zejména kvůli neaerodynamičnosti karoserie, se kterou si vítr docela pohrává.

Tuning 2008

V roce 2007/8 jsem na autě provedl dost zásadní přestavbu. Vybavil jsem ho motorem VW o objemu 1598 ccm o výkonu 55 Kw, 135 Nm, pětistupňovou převodovkou Škoda, vstřikováním paliva MPi, katalyzátorem, předními kotoučovými i zadními bubnovými brzdami Škoda a nakonec i řídící jednotkou Cimbu, zvyšující výkon na 61 Kw a 141 Nm. Samozřejmostí bylo použití silnějších poloos, výměna a úprava řazení převodovky za přesnější, ale i výměna řízení za jemnější, se kterým jde otáčet kolama s jednou rukou na volantu i při stání na místě. Za jízdy pak bohatě stačí jeden prst...

Dnes už auto používám jen výjímečně. Každopádně za poslední 2 roky, tedy od přestavby v roce 2008, najelo 20.000 km bez nějaké zásadnější poruchy.


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
sofqepquk@gmail.com fitflop????? 15.01.2015  00:26
FOuaPHJrKnI jEHIXdKS 01.09.2012  10:30
MOAIGquLeAmC tFuwWBGZ 29.08.2012  17:35
Trabík 4takt .... 03.11.2011  22:38
SkSomOEYPeKkmSbulJ NkyipnnWOxnYik 26.08.2011  15:23
gLGoPEwZtgOpqOdWG EdFDYJnxuQN 26.08.2011  10:33
Re: ;-) Hrubis 01.09.2010  13:53
;-) laufík 01.09.2010  09:50
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »