Club Autofun: Renault Clio RSi 1,6 16V

Renault Clio: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 1999
palivobenzin
počet válců4
počet ventilů na válec4
objem [cm3]1598
výkon [kW]79
kroutící moment [Nm]148
počet rychlostí5
převodovkamanuální
zrychlení 0-100 km/h [s]9,5
maximální rychlost [km/h]195
spotřeba [l/100km]8
průměr kol [palce]14
rozměr předních pneu185/60
rozměr zadních pneu185/60
pohon kolpřední
pohotovostní hmotnost [kg]995
výkon a projev motoru: 10
super,ale koníků není nikdy dost
řízení a řazení: 9
řízení je bezchyby,odezva od volantu suprová,řazení klasicky gumově francouzské
posaz, sedadla, volant: 10
sedadla jsou špička
brzdy: 9
pouze dva kotouče ale s lehkou váhou nemají problém
podvozek: 10
miluju sportovní podvozky
celková spokojenost: 10
doposud jen spokojenost

Krátký popis vozu

Renault Clio,
kdo by ho neznal, jezdí jich u nás stovky a tisíce a modrá perleťová metalíza patří také k častým. Renault Clio II není tedy třeba nějak zvlášt představovat.
Clio spatřilo světlo světla v roce 1990 a v roce 1991 získalo titul Auto roku, v roce 1998 přišla mezi zákazníky druhá generace Clio II.

Jak ale rozeznáte verzi Rsi od ostatních?
Nejsnadnější identifikace je při pohledu ze předu. Dvojité přední reflektory čočkovitého tvaru kryté čirým sklem naleznete pouze v tomto modelu.
Dalším poznávacím znamením jsou (pro někoho krásná pro někoho už méně) avšak přinejmenším zajímavá, dvoubarevná, stříbrnošedá "14" kola o rozměru 185/60, o jeden palec větší by ale určitě nebyla na škodu. Na boku auta se nachází další odlišení, a to znak s nápisem 16V.
Zezadu tohohle šviháka poznáte podle delšího spojleru s bílým brzdovým světlem.
Tvary auta působí poněkud ženštějším dojmem, samé zakulacení a oblouky.

Motor a převodovka

Motor a jízda: Po nastartování se ozve až překvapivě hlasitě zážehový šestnácti - ventilový čtyřválec o obsahu 1598 ccm3, největším výkonu 79 kW při 5750 ot/min a o maximálním točivém momentu 148 Nm při 3750 ot/min. Maximální rychlost leží okolo 200 km/hod a zrychlení viz video.
Tyto parametry dávají najevo, že to nebude žádné ořezávátko, které je brzdou provozu. Nejsou to sice nějak závratná čísla, ale při váze 995kg vyznívají úplně jinak. S cliem motor nemá moc práce, předjetí je otázkou okamžiku a stačíte i mnohem silnějším autům do 180km/hod. Za touto hranicí už se projevuje menší objem. Tohle autíčko není ale žádný dálniční express. Co ztrácí ve vysokých rychlostech na dálnici, vyhrazuje si mrštností a obratností na okreskách, kde větším a výkonějším vozům s přehledem ujíždí. Vidíte pak jen utrápené výrazy řidičů větších aut, že jim to tenhle prcek nandal a ztrácí se jim z dohledu.
Motor táhne velmi dobře už od nízkých otáček, při cca 3300 začne výkon velmi strmě stoupat, zvýší se zvukový projev, který je velmi příjemný a nárůst výkonu pokračuje až do číslice 6500, kdy zasáhne omezovač. Zatáčky jsou jedna velká radost, zde se cítí RSi a i já jako ryba ve vodě, výkon při výjezdu je dostatečný, sedačky skvěle obepnou tělo a podvozek s pneumatikami drží a drží. Jedinou nevýhodou je, že při opravdu extrémním průjezdu ztrácí vnitřní zadní kolo přilnavost a auto jede jen po třech:)

Interiér:

Ve vnitř RSi snadno rozeznáte podle skvěle anatomicky tvarovaných sedadel s možnosti stavitelnosti bederní opěrky, sedadla si pamatují pozici, což vnímám jako velké plus. Jsou skvělá na delší cesty, kdy jsou naprosto pohodlná a není cítit nějaká bolest zad nebo jiné nešvary. Dalším znakem je bíle podbarvený displej, cejchovaný do 240, který nabuzuje sportovní atmosféru a to je asi tak vše odlišné v interiéru

Podvozek a kola

Podvozek: je osazen kratšími pružinami a tvrdšímu tlumiči, což přispívá ke skvělé stabilitě v zátáčkách, kdy auto jede jako po kolejích.Po kostkách je ovšem tvrdost podvozku značně cítit. My sportovní řidiči tužší podvozek ve městě rádi zkousneme. Za tu radost na okreskách to vážně stojí.
dvoubarevná, stříbrnošedá "14" kola o rozměru 185/60, o jeden palec větší by ale určitě nebyla na škodu


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Moc hesky Mikal 5 05.08.2008  21:06
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »