Club Autofun: Renault Laguna model GT 205

Renault Laguna: titulní fotka
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ohodnoťte toto auto - přihlaste se

rok výroby 2005
palivobenzin
počet válců4
počet ventilů na válec4
objem [cm3]1998
výkon [kW]150
počet rychlostí6
převodovkamanuální
maximální rychlost [km/h]240
průměr kol [palce]17
rozměr předních pneu225/45
rozměr zadních pneu225/45
pohon kolpřední
celková spokojenost: 10
ve srovnání aut stejné třídy s přihlédnutím k roku výroby...

Krátký popis vozu

Cesta za Langustou...

... začala v dobách roku 1996, kdy jsem si pořídil první věc na čtyřech kolech, které se dalo říkat bez uzardění auto. Předchozí pokusy neberu vážně... Škoda 100, 120, nebo Žigul 1200 sice posloužili, k primárnímu účelu přepravy z bodu A do bodu B, ale nebylo to ono. Jako studentík jsem neměl moc prostředků na udržování těchto polovraků v bezvadném stavu a tak se flikovalo co to šlo. Auta podle toho vypadala a byla "spolehlivá" a já se dodnes divím, že jsem to přežil :-)

Moje první auto (tzn. věc, jejíž definici vnímáme dnes pod tímto označením) byl červený Renault Mágane 1,6 RT. Strašně se mi líbil a ve chvílích opojení z prvního zaměstnání jsem ho "líznul" hlava nehlava, ať to stojí co to stojí... mimochodem zůstal v naší rodině dodnes... při příchodu jeho nástupce, Laguny ho zdědil táta, dnes ho využívá k plné spokojenosti můj o deset let mladší bratr.

První Laguna přišla ke mě v roce 2002. Začal jsem pracovat pro sebe, a mohl jsem si dovolit něco "lepšího" než šest let tvrdě zkoušeného Mégoše... (v té době měl už přes 200.000 km, takže odešel k tátovi na zasloužený odpočinek). Sáhl jsem po fungl nové Laguně II v tmavě červené metalíze Renault sport red. Samozřejně benzín, samozřejmě 2.0... a tady bych se rád pozastavil... Ta Laguna měla ještě něco co ji odlišovalo od ostatních... za označením Laguna 2.0 bylo ještě napsáno "IDE". Jak se později ukázalo, vedle volby mé bývalé manželky :-), tohle byla asi ta nejhorší volba mého života a na vině byla ta právě ta písmena IDE.

Přátelé, a teď zcela vážně... Takovýhle šmejd pustit do provozu, na silnice mezi lidi... byla od Renaultu trestuhodná pitomost. To se u slušných firem nedělá. Testování nového modelu auta a nejnovějšího "revolučního" motoru by mělo probíhat s vlastními zaměstnanci a ne na zákaznících. Věřím, že díky prvním verzím Laguny II přišel Renault o spoustu zákazníků.

Co te týká motoru IDE v Laguně II (přesně 2002 Renaultu Laguna 2.0 IDE Dynamique), nikdo mi nevymluví že to byl zmetek, hláskuj: Z M E T E K, protože s ním mám jen ty nejhorší zkušenosti. Auto stálo v servisu víc než na silnici, a protože v té době Renault dával záruku jen jeden rok, stály mě opravy pohonné jednotky a dalších lapálií a dětských nemocí auta skoro 200.000,- navrch, a zbavit se ho nešlo...

Pokud používáte na financovéní nových vozů leasing (z pochopitelných daňových důvodů), zkuste auto vrátit... (Pak mi napište jak jste pochodili... ;-)) Takže mi nezbylo, než leasing skončil, tři roky (pardon dva, první byl v záruce) platit opravy skvělého a revolučního, úžasného IDE agregátu. Jestli se nudíte, nepořizujte si medvídka mývala, jak praví klasik, ale Lagunu IDE, máte o zábavu a adrenalin postaráno, nehledě na to, že tento model auta vylepšuje mezilidské vztahy - pořád se totiž s někým dohadujete (leasigová společnost, zastoupení Renaultu ČR, servis...)

V jednom letním odpoledni, na jedné pražské křižovatce, moje (tehdy ještě moje) žena jaksi... no prostě nedala přednost zprava... Rána (podle policie asi tak ve 100 km/hod... pán trochu chvátal na padesátce...)do oblasti pravého boku auta mezi pravé přední kolo a B sloupek, od rozjeté Fabie ukončila její pohnutý život (chápej život Laguny... žena vystoupila po této těžké havárii sice otřesena, ale bez zranění - něco na té bezpečnosti Lagun asi bude). Dlužno podotknout, že k všeobecnému veselí techniků Renaultu, protože se toho červeného bumerangu co se jim neustále vracel na hever, konečně zbavili. Po náročné oprvavě, kterou naštěstí zatáhla pojistka, jsem červenou IDE poslal do bazaru za zlomek kupní ceny... Po dvou měsících našla nového majitele... Bůh mu buď milostiv!


Královna je mrtva... Ať žije Královna Langusta GT!

Ještě před doplacením leasingu na nešťastné IDE asi někomu v Renaultu došlo, že já osobně jsem s touto značkou skončil. V překladu to znamená zcela přesně: "Já, i firmy, ve kterých mám právo majitele, nebo spolumajitele mluvit do vozového parku..." Nejsme sice Česká pošta, ale těch aut s diamatem ve znaku (ano... skutečně je to stylizovaný diamat a ne tamto... to dámské) u nás taky pár jezdí... No a proto, možná právě proto, přišlo na omluvu v podobě nové, faceliftované Laguny II, a aby byla zajištěna moje pozornost, ve verzi GT... za velmi výhodných podmínek. Moje reakce byla následující... doslova: "Co uděláte proto, abych si takovýhle šmejd koupil znovu?" Po druhé korekci ceny, nabídce záruky 500.000 km a čtyř let na všechny vady auta, a nabídnutí možnosti poskládání modelu přímo ve výrobě přesně podle mého vkusu a přání došlo k podpisu objednávky a nové černé GT se zadávalo do výroby! V té době, z mého pohledu, masochistický čin...

Z dnešního pohledu a stupně poznání to byl krok správným směrem. Za celou dobu intenzivního provozu auta se nevyskytl jediný podstatnější mechanický problém... Po předchozích zkušenostech prostě neuvěřitelné. Lapálie, jako třeba sem tam povrzající sedačka řidiče a výměna ovladače hlasových příkazů jednotky Carminat byly vyřešeny bez řečí, v rámci pravidelné údržby, systémem kus za kus.

Auto je v přímce neuvěřitelně agilní a na silnicích jen těžko hledá soupeře, nejsem moc zvyklý na to, že bych musel uhýbat do pravého pruhu, když zrovna nechci. Turbo plní zhruba od 1800 ot. a zátah je plynulý až na vrchol, kdy vás ve 240km/hod nemilosrdně uřízne omezovač. Nejlépe se cítí v rychlostech kolem 180 - 200 km/hod. Turbo kopanec do zad je potlačen, cítíte ho, ale jaksi kultivovaně... Spotřeba je sice vyšší, ale pokud utratíte přes milion peněz za auto s výkonem 150 Kw, asi neřešíte spotřebu... ta k tomu prostě patří.

Podvozek je naladěn velmi příjemě, není tuhý ani měkký, zkrátka něco mezi. Nejlépe se cítí na kvalitním povrchu, ale s grácií zvládá i denní ježdění po kamenném "tankodromu" Prahy 1. Vysloveně mu nevyhovuje nezpevněný povrch a tráva, tam auto doslova trpí a volá: "PROČ?"

Na druhou stranu, už je to větší vůz, takže lámat ho do zatáček v Brdských kopcích není zrovna to, co by mu sedělo. Myslím že tam by nás "seřezala" konkurence v podobě nějakého menšího auta s podobným výkonem jedna dvě... Na druhou stranu se soupeřem v podobě Audi S8 si v těchto podmínkách uděláte co budete chtít... (z vlastní zkušenosti) tedy do doby než dojede na dálnici... pak už můžete jenom zamávat :-)

Ještě dnes, kdy jsem ji vyměnil za jiné auto na každodení ježdění za účelem vyděláváni si na chléb, se k němu rád vracím. Je to velmi povedený vůz s dostatečným výkonem a patřičnou dávkou luxusu a pohodlí. Když vás přestane bavit honit se na německých dálnicích s ostatními ridery, dáte tempomat na 160 a relax... pohoda.

Interiér je čalouněn jemnou kůží v působivé kombinaci barev černá / tmavě červená. Všechny švy na výplních dveří, sedadlech a volantu jsou prošívané tmavě červenou nití. Osobně se mi i po letech hodně líbí. Na předních dveřích jsou namontovány okenní deflektory (pro kuřáka doutníků nezbytná záležitost), které umí za jízdy vytáhnout všechen doutníkový kouř z interiéru.

Praktický liftback díky otevíratelnému zadnímu oknu spolu s plechem kufru odveze vše běžné, co vás může za život potkat (kupříkladu lednička). Na zadních sedadlech se prý taky dá cestovat vcelku pohodlně, ale nikdy jsem to nezkoušel.


Silné stránky
Jednoznačně pohonná jednotka, 205 HP/150 Kw nebyl v době pořízení auta špatný výkon - spousta majitelů jiných značek ("premiových") je dodnes hodně překvapena, co auto umí.

Naprosto skvělý komunikační systém Carminat, nic lepšího jsem v žádném jiném autě nepoužíval (pánové vývojáři od BMW by se měli právě teď chytit za nos... :-)) Celý systém se dá ovládat hlasem a telefonování je na rozhraní Bluetoth skutečně inteligentní a neuvěřitelně pohodlné (BMW může jenom tiše závidět... Jak to ti francouzi dokázali?)

Poloautomatická ruční brzda - zprvu jsem si říkal co je to za zbytečnou pitomost, ale zvyknete si sakra rychle.

Spolehlivost (fenomenální)- konkrétně tohoto auta a modelu. Čekal jsem všechno, ale tohle určitě ne... To snad ani nevyrobili v Renaultu... za celou dobu provozu nic závažného! Prostě... N.I.C. nechápu... a to má záruku na 500.000 km, nebo čryři roky. Jenom běžná údržba - provozní náplně, brzdy atd...

Nenápadné auto pro účely firemních jednání, zkrátka nikoho neurazí a nevyvolává vášně a nevyřčené otázky typu "Už vím, proč jsou jeho faktury tak vysoké..."

Pohodlí na dlouhých cestách - je to prostě rychlé a pohodlné GT pro polykání stovek dálničních kilometrů.

Interiér vozu - verze GT je o velmi kvalitních materíálech: kůže, hliník a měkčené plasty... velmi příjemné


Slabé stránky
Chybí přední parkovací senzor - v případě snížené přední části vozu nepříjemné, je třeba být více opatrný.

Převodovka - docela nepřesná, trochu problém s řazením prvního stupně.

Elektricky seřizovaná sedadla nemají paměť - když do auta sedne moje přítelkyně, je to zase o složitém přestavování.

Ve vyšších rychlostech výrazný aerodynamický hluk - v tomto ohledu jsou i auta která jsou kultivovanější v rychlostech okolo 240 km/hod.

Neustálé praskání žárovek předních obrysových světel - to vážne nevím proč, ale vždy je v servisu musí měnit, protože buď nesvítí jedno nebo obě... nechápu.

Přední mlhovky jsou díky umístění náchylné k rozbití (to je asi skoro u každého auta), tady to odnese vždy alespoň jedna za rok.

Neuvěřitelná operace při montáži příčníků na nosič lyží, nebo rakev. V jedné osobě nemáte šanci namontovat příčníky bez poškození laku...

V případě zástavby komunikačního centra Carminat už není místo na držák nápojů... na dlouhých cestách je to skutečně zbytečný faul... (řeší to hnusný červený plast od McDonalds, na černé kůži vnitřní výplně dveří se fakt vyjímá... ach jo!)


Zkušenosti se servisem
Raven 1 nikdy nepoznala jiné prostředí než značkový servis Renault Praha Zličín. Z mého pohledu se jedná o naprosté profesionály, kteří na autě udělají vše co je potřeba k mojí spokojenosti. V případě, že se jim něco nepovede (ruku na srdce, každý máme někdy slabší den), případně něco na autě poškodí (může se stát a stalo se), nedělají s tím mnoho cirátů a snaží se věci zase napravit k mojí naprosté spokojenosti. Z tohoto pohledu tento servis působí jako nebe na zemi mezi ostatními servisy zančky, které jsem měl možnost vyzkoušet za 12 let provozu všech mých Renaultů...


Zkušenosti s prodejcem
Renault Praha Zličín je dodavatelm flotily mých aut, a to jak soukromě, tak pro podnikání. Jedná se z mého pohledu o spolehlivého a profesionálního partnera, který vždy reagoval na moje potřeby a potřeby mých firem tak, jak si to od partnera představuji. Pokud to shrnu: "Když Renault, tak od nich..." Vždy jsme se domluvili (a to i cenově), takže nemám důvod pátrat jinde...

Tovární aerodynamický paket pro GT 205

Raven 1 dostala v rámci individuálního přístupu originální tovární aerodynamický paket. Jedná se o nástavec předního spoileru, prahy a zadní deflektor. Vlivem toho se autu zmenšila opticky světlá výška a ve vyšších rychlostech se začalo chovat jistěji, Zejména rychlé průjezdy táhlými zatáčkami jsou o poznání jistější. Nikdy bych nevěřil co dokáže s charakterem vozu udělát pár kousků plastu.


Diskuse k autu

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
qofjuasn potorxoujw 23.05.2014  22:44
Tovární aerodynamický paket pro GT 205 Vašek85 13.10.2013  16:22
RRMpaRVXUamt iwNfbOvuj 13.03.2012  03:44
"Chybí přední parkovací senzor..." hafka 23.05.2010  07:14
Re: GT 205(ka) toryu1 31.08.2009  13:43
GT 205(ka) ouri 29.08.2009  00:24
Vstoupit do diskuse ›
  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »