Lotus Esprit (toryu1)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse na AUTOFUN.CZ > Diskuse pod vozy čtenářů na AutoFun.cz


Nadpis: Datum: Autor:


přidat příspěvek… | zobrazit chronologicky

  • Supr

    Datum: 20.02.2009  16:41Autor: %Katrin

    Gratuluju majiteli k tak krásnému vozu, tiše závidím a děkuji za příjemný čtenářský zážitek ;-)

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • Esprit

    Datum: 20.02.2009  17:31Autor: %Transporter

    Úžasné auto, skvelá recenzia, iné ako 5* by bolo nespravodlivé. Gratulujem ku splneniu sna, nič lepšie ako si dopriať takéto auto si nedokážem predstaviť :yes:

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • co dodat?

    Datum: 21.02.2009  22:37Autor: riderhenry

    Dokonale auto, uzasna recenze, umelecke fotky... Co dodat? Zavidim vse, az na ten vyber auta - ja mit dostatek financnich prostredku, tak asi spacham sebevrazdu, protoze mam tolik "uplne nejvic oblibenych aut", ze bych proste nedokazal vybrat asi nikdy... :-) Nadhera, snad se mi postesti videt ho nekdy nazivo! :yes:

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • nádhera

    Datum: 22.02.2009  17:15Autor: %Drahoš

    nejdřív jsem myslel, že si někdo zas stáhnul fotky espritu z netu...ale teď vidím opak. je to nádherný a mě nezbývá než tiše zavidět - tímhle já nikdy jezdit nebudu

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • Fak paráda

    Datum: 23.02.2009  11:43Autor: DBS

    Fakt parádní auto.Anglická auta mě vždycky něčím přitahovala,musí to být skvělý zážitek to auto řídit.

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • jj

    Datum: 25.02.2009  11:53Autor: fuzzy

    hrubost největšího kalibru, nice :yes:

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • gratulace

    Datum: 25.03.2009  14:31Autor: figurka

    Gratuluji a tiše závidim. A jsem rád že existují lidé se stylem a vkusem. :yes:

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • V8...

    Datum: 25.03.2009  16:36Autor: 695

    Ano všetko v poho len... na 8 valec s velkým objemom + 2x turbo je ten výkon úbohý..nehnevaj sa...ale s takým motorom by mal 300ku zvládnut lahko...no nezvládne..prečo???Pre strášne úbohú prevodovku..
    Ale ináč pekné ;-)

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

    • < Re: V8...

      Datum: 26.03.2009  11:41Autor: toryu1

      Nezlobím se... >:D max. rychlost jsem nezávisle neměřil, protože zatím nebylo moc kde. Upřímě ani mě moc nezajímá, jestli je top speed 280, nebo 310 Km/h... Proč taky? Do kanceláře běžně třístovkou nejezdím... Nemám potřebu demontovat omezovač otáček, který zasáhne při 280 Km/h. Tato rychlost je pro mě naprosto dostačující, a honit auto třístovkou po našich dálnicích? ... není důvod.

      Esprit se nejlépe cítí na okruhu v zatáčkách a na klikatých kopcovitých silnicích s dobrým povrchem, a tam je podle mě top speed k ničemu. Lotus nikdy nepotřeboval mamutí výkon k tomu, aby se vypořádal s konkurencí a byl jim důstojným soupeřem ovšem zhruba za polovinu pořizovcí ceny (viz Test Top Gear [odkaz] doporučuji shlédnout do konce ;-) v testu účinkuje naprosto sériový model ).

      Výkon se dá jednoduše zvýšit výměnou Garettů T25 za výkonější, získáš tím téměř závodní specifikaci, ale podle mě to není nutné. 260Kw je na tuhle kevlarovou věc až kam. ;-) Jinak Esprity bez omezovače i se sériovým provedením motoru běžně doahují 300 Km/hod. Převodovka je největší slabinou auta, ale dá se na ní zvyknout. Nic jiného stejně nezbývá, protože jiná se stejně použít nedá.

      Na druhou stranu, klobouk dolů před konstruktéry... konstrukce auta vznikla na počátku sedumdesátých let a do konce výroby "final edition" 2004 se vlastně nezměnila... neuvěřitelné!

      [odkaz]

      nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

      • < Re: V8...

        Datum: 26.03.2009  17:02Autor: neregistrovaný: "GH" [80.95.101.XXX]

        "...Esprit se nejlépe cítí na okruhu v zatáčkách a na klikatých kopcovitých silnicích s dobrým povrchem..."

        Mám naprosto živou představu: Poflakuju se poblíž pasáže Bergwerk a zdálky se, nejdřív tlumeně a nesměle, ozývá dravý a nesmlouvavý zvuk motoru. Je to pořád blíž a blíž a je jen otázkou (velmi krátkého) času kdy Esprint konečně uvidím...

        ... prostě Nordschleife je odpověď ;-)

        Každopádně gratuluju ke splněnému snu!

        nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

    • < Re: V8...

      Datum: 07.04.2009  08:09Autor: StormShadow

      aaaa paaan je znalec, chces se fakt hadat?

      nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

      • < Re: V8...

        Datum: 28.04.2009  15:39Autor: 695

        S tým obmedzovačom pozor...Fifth Gear-anglická auto show sa snažili práve s týmto autom dosiahnut 300km/h.No neúspešne..Robili na nom mnohé úpravy: Chip tuning, VýMENA malého TURBA za vačšie,odľahčili, zlepšili aerodynamiku-dokonca ho testovali v aero tuneli.....a nič...Stále tá prevodovka...Takže žiaden omezovač...
        Len tolko som xcel...
        :-!

        nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • Video

    Datum: 25.03.2009  16:55Autor: %yaroukh

    Video video videooooooo videooo videooooooo!!! Se zvukeeeeem! Rychleeeeee! >:D :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • cena????

    Datum: 26.03.2009  00:26Autor: neregistrovaný: "mech" [90.176.112.XXX]

    gratulace k pořizovací ceně......vzhledem k roku výroby jsi ho koupil za čtvrtku .....to jde
    ;-\ ale nezdá se mi to

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • Lotus's alive

    Datum: 26.03.2009  19:03Autor: Wawris

    Jsem rád, že po promazání na moje.auto, se Lotusák objevil alespoň zde. Už podruhé jsem jedním dechem zhltl recenzi - chlape, nechceš jít dělat motoristického redaktora? Těžko si představit ještě lepší sloh, toto se dotýká literární dokonalosti! No a předmět toho všeho... ach, kéž bych tyto pocity mohl taky někdy zažít. :-) Tak ať jezdí a nezlobí!

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • web...

    Datum: 28.04.2009  15:44Autor: 695

    [odkaz]

    [odkaz]

    Ale ináč som stúpencom Lotusu :yes:

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • ....jo...

    Datum: 30.04.2009  20:12Autor: 695

    ..áno ja wiem,že je to přes 320....ale to nebolo to hlavne co som xcel...
    To že tá francúzska prevodovka stojí za p...Autu,a už vobec nie Lotusu nesedí...to som xcel zvýraznit tým videom.
    Z tohto typu Lotusu mám pocit,že chcel konkurovat takým ako Ferarri.....Aj designom aj motorom a výkonom...No tá prekliata prevodovka mu to znemožnila....škoda.. ;-\

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

    • < Re: ....jo...

      Datum: 01.05.2009  11:18Autor: StormShadow

      vis, vubec o tom nic nevis, pouze teoreticky z nejakych clanku, renaulti prevodovka vubec neni az tak spatna jak se o ni verejne povida, u nas na foru jsou o tom sahodlouhe diskuze i s lidma z fabriky a znicene prevodovky masove worldwide opravdu registrovany nejsou, pokud si dobre pamatuju tak opravdu znicene se pocitaji na kusy (nepocitam zavodni jezdeni), ano lotus je pozirac spojek, ale to prakticky kazdy superspost. je pravda ze pouzivani tehle prevodovky i v roce 2000+ je trosku staromodni, ale proc t onakladne menit kdyz to funguje x desitek let spolehlive.

      ano prevodovku znicis pokud radis a jezdis jak prase.

      add design, to nevim kdes na to prisel, oba dva maj designy silne nezamenitelny, jen lotus neni tak znamej tak si lidi zluty logo z dal izamenujo uza ferrari

      nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • krasavec

    Datum: 19.06.2009  22:15Autor: neregistrovaný: "recipient" [77.48.85.XXX]

    Zdravím,
    Jste šťastlivec!
    Objednávám si ho taky!
    Zatím v menším provedení 1:18 :))
    A taky v černé barvě. Škoda, že jich u nás nejezdí trochu více. Třeba takové Porsche už vidím pomalu na každém druhém rohu..Tento Lotus je zkrátka takové levnější Ferrari, ale je schopen spoustě modelů od Ferrari nakopat..:)Jinak, perfektně napsaná recenze, to se četlo samo :-)
    Mějte se pěkne a jezděte opatrně

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

    • < Re: krasavec

      Datum: 29.06.2009  16:03Autor: toryu1

      Díky za přání a za slova uznání... >:D Jinak je normální, že spousta lidí ukazuje na auto a volá "Hele Ferrari... nebo koukej támkle je Lambo!" Je to přeci jen u nás asi trochu exot.

      nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • Montanero

    Datum: 27.06.2009  04:39Autor: neregistrovaný: "kockodan" [89.24.6.XXX]

    Hochu žiješ můj sen,.. je prostě nádherný, gratuluji,..
    až pojedeš na výlet na liberec dej vědět musím to vidět jak jede :-)
    daniel.sida@saint-gobain.com

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • dotaz na hrdého majitele :)

    Datum: 30.06.2009  22:06Autor: neregistrovaný: "recipient" [77.48.85.XXX]

    Zdravím!
    ..tak konečně mám ten model 1:18 :-) Objednal jsem ho přes Net,protože není vůbec nikde k sehnání. Vypadá úplně bezvadně má na sobě každý detail, dokonce i pásy a vyklápěcí reflektory..prostě paráda. Při pohledu dovnitř u tohoto modýlku mě však napadlo a
    na to se Vás chci zeptat, jestli se dají sklápět přední sedadla více dozadu? Protože v tom modelu je sedací a bederní část sedadla téměř v pravém úhlu. A hned za sedadlama je "stěna"za nichž už je ta "neobyvatelná" část vozu. Zajímá mě to i z důvodu věrnosti toho modelu v interiéru. A dále,předjíždí Vás vůbec někdo na dálnici? A jak využíváte výtečné schopnosti akcelerace v běžném provozu?:) Děkuji za odpověď s pozdravem Ondra

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

    • < Re: dotaz na hrdého majitele :)

      Datum: 01.07.2009  10:59Autor: toryu1

      Ahoj Ondro,

      pokud je ten tvůj Esprit 1/18 od Auto Artu, tak se dá říct, že je to asi nejpřesnější model Espritu V8. Je to podle tvaru, uchycení zadního přítlačného křídla a použitých kol specifikace roku 1997 (akorát má řízení na špatné straně).

      Přední sedadla jsou samozřejmě polohovatelná, ale jen v omezeném rozsahu. Když jsou položena nadoraz, tak opěrák sedačky leží na příčce, která odděluje kokpit od motorového prostoru. Pokud chceš opěrák položit ještě víc, musíš posunout dopředu sedák, jinak to nejde. Zase ti ale musí zbýt místo nohy, aby jsi mohl ovládat pedály. Je to přesně tak, jak trefně vyjádřil v Top Gearu Clarkson: "Jako přestavování nábytku v malém bytu" Takže posouvat a polohovat sedačku můžeš, ale pořád je to malý byt >:D Není to zase nějaká katastrofa... měřím přes 180 cm a když už se za volant nasoukám, sedí se mi až neuvěřitelně pohodlně. 300 km na jeden zátah není žádný problém. Esprit tě intuitivně sám navede na správnou polohu za volantem. Jediné co je trochu divné, je fakt, že každá Fabia ti připadá jako obrovský offroad, protože sedíš 15 cm nad vozovkou a auto je placatě placaté a měří na výšku jen 115 cm. Nerad jezdím v noci, protože reflektory aut za tebou jsou přesně ve výši Espritích zpětných zrcátek... aha! Prostě pokud někdo jede v noci za tebou, není nic vidět, kromě "světelné slepoty". Je třeba zastavit, nebo pokud to jde, tak ujet...

      Ono s tím ujížděním... jde to vždy, když se před tebou nikdo nemotá. Esprit určitě není nejrychlejší auto v levém pruhu dálnice, najdou se u nás auta rychlejší. Jezdím většinou limit, nebo do 160. Jen občas si dovolím +/- 280... ;-) ale většinou u sousedů v Německu.

      nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

      • < Re: dotaz na hrdého majitele :)

        Datum: 01.07.2009  22:48Autor: neregistrovaný: "recipient" [77.48.85.XXX]

        Ahoj,
        Díky za odpověď.
        Jo,je to model od AutoArt millennium. Nešikovně jsem s ním manipuloval při rozbalování a konečném vyjmutí z polystyren.pouzdra a už nemá "chudák" zpětné zrcátko, musím ho ňák slepit..
        Ještě, že ho nemám opravdové.. >:D >:D To zadní přítlačné křídlo na modelu hm..více se mi líbí, jak ho má ten tvůj Lotus. :-( Vnitřní prostor u toho opravdového Espritu asi fakt není na žádné nic moc vyskakování, ale který sporťák tohodle nebo podobného designu má více místa, že? S tím se musí hold počítat, že to není žádný Lincoln. S tou "světelnou slepotou" při nočních jízdách,to je fakt nebezpečné tak bacha, ;-)škoda ho podřít..>:D A náhradní díly ne něj asi nebudou tak lehce k sehnání, co? Jezdíš s ním i v zimě a co přezouvání,řeší se to u takového exota?:-) No,téda v tom Německu mu šlapeš pěkně na krk >:-[]
        Ještě, že tam mají na takové podobné jezdce Bonráta v Poršáku >:D Tak zatím a já si jdu hrát... énnnénn >:D

        nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

        • < Re: dotaz na hrdého majitele :)

          Datum: 03.07.2009  12:51Autor: StormShadow

          add dily, neni sebemensi problem, ve vetsine pripadu drobnosti jsou doma rychlejc nez u normalnich aut v ceskych servisech.

          add pocasi, da se s nim jezdit celorocne, jen se potreba prispusobit jizdu okolnim podminkam...........v mym rozmeru se zimaky ani nedelaj.

          no v nemecku se s takovymdle a tomu podobnymi auty jezdi mnohonasobne lepe, jednat kvalita silnic je uplne nekde jinde a to nejen dalnic, a pak lide jezdi taky uplne jinak, i kdyz clovek nejede extreme rychle automaticky dostatecne dopredu uhybaji, koncentrace blbcu je 1 na 500km, v cz je to obracene.

          no nocni jezdeni, on na to esprit ani neni kor u nas, jednak svetla jsou mizerny, za druhe jsou desne dole a za treti jsou to mrkacky a jak je tvrdy auto a k tomu ceska silnice, klepe to tema svetlama desne. takze v noci je t ospise slalom mezi kanalama a dirama a opravdu na nutny dojezd.

          nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • na dané téma..

    Datum: 15.11.2009  23:56Autor: neregistrovaný: "šeberov" [85.70.33.XXX]

    zdravím,
    pěkné auto, pěkný článek, pěkná story, hezky napsané. De facto jsem na tom stejně, proto bych se rád poradil. Vybírám nějaký pěkný kus a teď mám jeden vyhlídnutý v černé barvě, málo mil a mám dojem, že je z Colorada. Nemám dotaz ohladně dopravy a jak to udělat, protože v tomhle už jisté zkušenosti mám, ale dotaz je směrem na motor. Ten "můj" je totiž 2.2 a nevím jetsli to není chyba, jestli od doby nákupu nebudu sedět na webu a hledat V8. Máte k tomuto nějakou radu ? Těch V8 není zrovna moc a pokud člověk chce ještě černou barvu, málo mil a slušnou cenu, pak je to docela oříšek. Poraďte, pls. Koupil byste levnější 4-válec, nebo čekal na nekompromisně na V8. Zdraví Pavel

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

    • < Re: na dané téma..

      Datum: 21.11.2009  16:04Autor: toryu1

      Je to asi tak, jak řekl kolega :-) Dovoz ze států je možný pouze u auta do stáří 8 let. Pak už nelze přihlásit na značky. Já osobně jsem to měl "s chlupem". Pokud chcete poznat rozdíly obou verzí jsme vám s 3,5 V8 i 2,2 Turbo k dispozici v našem klubu, nebo mi napište na havrlant@centrum.cz ;-) Jinak můj kus je také z Colorada od Ferrari od Denver. Jako obchodníka je mohu jen doporučit.

      [odkaz]

      nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • RE:na dane tema

    Datum: 17.11.2009  03:47Autor: StormShadow

    No dovoz z usa je mozny pouze u aut mladsich 7mi let, tz. nic s motorem 2.2 nelze, teda lze ciste na dily a pak to u nas nejak zlegalizovat, ale nedovedu si predstavit jak, protoze i s celym autem jsou dost velke problemy. Co to je za rok vyroby? pokud je to 90+ tz 2.2 s velkym chargecoolerem, tak je to spravna volba dobra muzika za slusny peniz a to se pak tyce i provoznich nakladu, nasledne i tuning motoru je levnejsi. V8em je vcelku dost, a to hlavne u sousedu v nemecku, a nutno pocitat v provoznich nakladech vse x2, coz u castek treba v eurech docela skace. jinak 2.2 nebo 3.5 je spise o osobnim pocitu jelikoz vykonove jsou stejne bo 2.2 jsou lehci, ano z 3.5ky se da udelat extremni raketa, ale ovsem castka uz je trochu jinde. Jeste me tak napada ta vyhlidnuta 2.2 doporucuj uzkontrolovat jakou ma prevodovku, do usa sly totiz dost citroeni a to je dle velke zlo. potom dobry kouknout jaky ma kola, v usa mj totiz u nejakych starsich modelu neprosly rozdilne velikosti kol 15+16, takze maji jen 15 na vsech. a pak u v8mi zalezi dost na velikosti postavy, ma docela velky volant a pak se neda ridit, modifikace je pak docela nakladna.

    jinak nejlepe nas najdete na www.lotus-club.cz , kde lze najit clanky na oba modely + kontakty na dalsi dotazy.

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • kompresory??

    Datum: 05.05.2010  14:39Autor: rosi007

    Přidávám se k reakcím ostatních-skvěle napsaná recenze o úžasném autě.

    Jen jsem si v všiml jedné nesrovnalosti v textu: "Výkon pohonné jednotky a její zvukový projev - V8 dopovaný kompresory Garett disponuje skvělým výkonem.." Myslím že místo kompresorů tam patří turba.

    Ale jinak recenze opravdu perfektní, vtahující "do děje", na takovou by mohl být hrdý nejeden motoristický novinář píšící o sportovních autech.

    Přeji mnoho supersportovních kilometrů s tímto vyjímečným strojem ;-)

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • yQlcgujaL

    Datum: 26.08.2011  22:25Autor: neregistrovaný: "TYHyuDYIb" [201.193.197.XXX]

    Fell out of bed feeling down. This has brightneed my day!

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • MoihQveDonFfh

    Datum: 27.08.2011  07:53Autor: neregistrovaný: "oSunMwLqtuBgYa" [150.162.76.XXX]

    If my problem was a Death Star, this article is a photon torepdo.

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • DeQSxyskvGqUTPe

    Datum: 27.08.2011  17:17Autor: neregistrovaný: "KebZXFaD" [119.46.111.XXX]

    gGuuBq qnnlzommmkka

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • wrDCuKijFi

    Datum: 15.02.2013  01:35Autor: neregistrovaný: "rzOovjNBGAV" [79.140.161.XXX]

    Dobrfd večer,bylo velmi předjemne9 užedt si dnes zase vyche1zku se psy bez toho, že se musedm dedvat na kousek kre1sne9 předrody, oahnebne9 ostnatfdm dre1tem, ještě nede1vno předurčene9 k vfdstavbě fotovoltaicke9 elektre1rny. Doufe1m, že podobnfd pocit zažijed i ostatned , kteřed se vydajed tedmto směrem .Děkuji současne9mu zastupitelstvu za to, že doke1zalo, aby se vše vre1tilo do původnedho stavu.

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • XQeAK00NziYL

    Datum: 10.08.2015  04:05Autor: neregistrovaný: "60Dq76EXbpX" [124.120.201.XXX]

    Ahoj. Jedeme s mou slečnou v sobotu re1no ze Strakonic ( Pedsek, Te1bor, Pelhřimov a Brno ). Me1me dvě volne1 medsta. Re1di někoho seemvze. Zpět se vracedme po fine1le. 773 178 394. Zdar a sedlu.

    nahlásit administrátorovi … Odpovědět …

  • Přidat příspěvek:






Navigace:


Přihlášení - Registrace »